طراحی مدلی برای اثربخشی بر بینندگان صداوسیما و جلب رضایت و وفاداری آنان با رویکرد پویایی سیستم (مورد مطالعه: شبکة آموزش سیما)
(ندگان)پدیدآور
خجسته, مهدیزارع مهرجردی, یحیینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تلویزیون یکی از مهمترین ابزارها برای گذران اوقات فراغت انسانها شده، و این امر تأثیرپذیری از این رسانه را در تعیین نگرش و سبک زندگی افراد افزایش داده است. ورود و گسترش ماهوارهها در ایران، سبب ایجاد یک فضای رقابتی جدی میان صداوسیما و شبکههای برونمرزی شده است و ضرورت و اهمیت برنامهریزی برای افزایش کیفیت برنامهها را برای مدیران صداوسیما مشخص کرده است. هدف تحقیق حاضر طراحی مدلی برای افزایش اثربخشی و جلب رضایت و وفاداری بینندگان صداوسیما است. برای این هدف رویکرد پویایی سیستم که نگاهی پویا و بازخوردی به سیستمهای پیچیده دارد، بهکار گرفته شده است. تا از این رهگذر مدلی جامع برای شبکههای تلویزیونی صداوسیما بهدست آید. با اجرای مدل ترسیمشده تحت سناریوهای مختلف بر روی یکی از این شبکهها (شبکة آموزش سیما) تأثیر اجرای سیاستهای گوناگون را برای موفقیت این شبکه در آینده تحلیل و بررسی شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که دو سیاست افزایش توان رقابتپذیری و تلفیق برنامههای جانبی در کنار رویکرد اصلی شبکه، میتواند سبب افزایش اثربخشی و جذابیت شبکة آموزش و میزان رضایتمندی و وفاداری بینندگان آن شده و با جلوگیری از ریزش مخاطبان بهتدریج سبب رشد تعداد آنان شود.
کلید واژگان
پویاییشناسی سیستمرضایتمندی
وفاداری
مدیریت فرهنگ سازمانی و عناصر سازمانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایراندانشیار، دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه یزد، یزد، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




