نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدسیان, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorاسدی یونسی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorپور شافعی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorاسدالهی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:57:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:57:20Z
dc.date.available1399-07-09T02:57:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:57:20Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-14en_US
dc.date.submitted1393-09-23fa_IR
dc.identifier.citationقدسیان, نرگس, اسدی یونسی, محمد رضا, پور شافعی, هادی, اسدالهی, محمد. (1396). طراحی و اعتبار یابی پرسش نامه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش (EOCQ)(مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر بیرجند). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 15(1), 141-163. doi: 10.22059/jomc.2017.61281fa_IR
dc.identifier.issn2423-6942
dc.identifier.issn2423-6934
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2017.61281
dc.identifier.urihttps://jomc.ut.ac.ir/article_61281.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230579
dc.description.abstractپژوهش حاضر به­ منظور طراحی پرسشنامة فرهنگ سازمانی سازمان­های آموزشی و سنجش اعتبار و پایایی آن انجام ­گرفت. پرسشنامة اولیه با مطالعات نظری و براساس الگوی فرهنگ سازمان­های آموزشی (EOCM)، که حاصل پژوهشی کیفی توسط پژوهشگر بوده است، با 66 گویه طراحی شد. در اجرای آزمایشی 5 گویه به دلایلی از جمله کم­بودن ضریب همبستگی (قطع 2<sub>/</sub>0) حذف­ شد. در مرحلة نهایی، پرسشنامه با 61 گویه در جامعة آماری شامل 189 نفر کارکنان آموزش‌وپرورش استان خراسان جنوبی اجرا­ شد. مقدار 798<sub>/</sub>0 KMO= و معناداربودن آزمون بارتلت 0001<sub>/</sub>0 P= نشان‌دهندة توجیه‌پذیربودن اجرای تحلیل عاملی در این مطالعه بود. پایایی پرسشنامه با محاسبة آلفای کرونباخ با نرم‌افزارSPSS  و نیکویی برازش ساختار پرسشنامه و زیر­مؤلفه­ های آن به روش محاسبة ضرایب تحلیل عاملی تأییدی و با نرم‌افزار Amos18 انجام­ گرفت. در مرحلة نهایی ضرایب همبستگی گویه ­ها و ضرایب عاملی، معیارِ حذف گویه ­ها­ی نامناسب قرار گرفت. 5 گویه با ضریب همبستگی کمتر از 4<sub>/</sub>0 و 2 گویه به‌دلیل کاهش‌یافتن تعداد گویه­ ها در شاخص و عدم کفایت برای تحلیل عوامل حذف­ شدند. <strong>یافته­ های مطالعة حاضر</strong> نشان ­داد پرسشنامه با 54 گویه با آلفای کرونباخ 97<sub>/</sub>0 پایایی خوبی دارد و تحلیل عاملی تأییدی نیز نشان­دهندة برازش خوب ساختار پرسشنامه و الگوی نهایی (895<sub>/</sub>0GFI= و 098<sub>/</sub>0 RMSEA=) بود.<br />fa_IR
dc.format.extent1000
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"fa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Culture Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2017.61281
dc.subjectفرهنگ سازمانی آموزش‌وپرورشfa_IR
dc.subjectپرسشنامة فرهنگ سازمانی آموزش‌وپرورشfa_IR
dc.subjectآسیب شناسی مدیریت فرهنگ سازمانیfa_IR
dc.titleطراحی و اعتبار یابی پرسش نامه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش (EOCQ)(مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر بیرجند)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایرانfa_IR
dc.contributor.department. استادیار، دانشکدة علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدة علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ ارشد، مدیریت آموزشی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage141
dc.citation.epage163


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد