| dc.contributor.author | قدسیان, نرگس | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسدی یونسی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | پور شافعی, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسدالهی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:57:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:57:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:57:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:57:20Z | |
| dc.date.issued | 2017-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-12-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-09-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قدسیان, نرگس, اسدی یونسی, محمد رضا, پور شافعی, هادی, اسدالهی, محمد. (1396). طراحی و اعتبار یابی پرسش نامه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش (EOCQ)(مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر بیرجند). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 15(1), 141-163. doi: 10.22059/jomc.2017.61281 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-6942 | |
| dc.identifier.issn | 2423-6934 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2017.61281 | |
| dc.identifier.uri | https://jomc.ut.ac.ir/article_61281.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230579 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به منظور طراحی پرسشنامة فرهنگ سازمانی سازمانهای آموزشی و سنجش اعتبار و پایایی آن انجام گرفت. پرسشنامة اولیه با مطالعات نظری و براساس الگوی فرهنگ سازمانهای آموزشی (EOCM)، که حاصل پژوهشی کیفی توسط پژوهشگر بوده است، با 66 گویه طراحی شد. در اجرای آزمایشی 5 گویه به دلایلی از جمله کمبودن ضریب همبستگی (قطع 2<sub>/</sub>0) حذف شد. در مرحلة نهایی، پرسشنامه با 61 گویه در جامعة آماری شامل 189 نفر کارکنان آموزشوپرورش استان خراسان جنوبی اجرا شد. مقدار 798<sub>/</sub>0 KMO= و معناداربودن آزمون بارتلت 0001<sub>/</sub>0 P= نشاندهندة توجیهپذیربودن اجرای تحلیل عاملی در این مطالعه بود. پایایی پرسشنامه با محاسبة آلفای کرونباخ با نرمافزارSPSS و نیکویی برازش ساختار پرسشنامه و زیرمؤلفه های آن به روش محاسبة ضرایب تحلیل عاملی تأییدی و با نرمافزار Amos18 انجام گرفت. در مرحلة نهایی ضرایب همبستگی گویه ها و ضرایب عاملی، معیارِ حذف گویه های نامناسب قرار گرفت. 5 گویه با ضریب همبستگی کمتر از 4<sub>/</sub>0 و 2 گویه بهدلیل کاهشیافتن تعداد گویه ها در شاخص و عدم کفایت برای تحلیل عوامل حذف شدند. <strong>یافته های مطالعة حاضر</strong> نشان داد پرسشنامه با 54 گویه با آلفای کرونباخ 97<sub>/</sub>0 پایایی خوبی دارد و تحلیل عاملی تأییدی نیز نشاندهندة برازش خوب ساختار پرسشنامه و الگوی نهایی (895<sub>/</sub>0GFI= و 098<sub>/</sub>0 RMSEA=) بود.<br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1000 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پردیس فارابی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | College of Farabi, University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Organizational Culture Management | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2017.61281 | |
| dc.subject | فرهنگ سازمانی آموزشوپرورش | fa_IR |
| dc.subject | پرسشنامة فرهنگ سازمانی آموزشوپرورش | fa_IR |
| dc.subject | آسیب شناسی مدیریت فرهنگ سازمانی | fa_IR |
| dc.title | طراحی و اعتبار یابی پرسش نامه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش (EOCQ)(مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر بیرجند) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | . استادیار، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد، مدیریت آموزشی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 141 | |
| dc.citation.epage | 163 | |