بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند و واکنش مشتری (مطالعه موردی: شرکت قفل یال)
(ندگان)پدیدآور
نعیم آبادى, مهتامعظمی, مجتبینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه برند و واکنش مشتری در شرکت قفل یال، بود. از روش توصیفی- همبستگی برای انجام این تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان شرکت قفل یال میباشند که تعداد آنها نامحدود است و بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه لازم 385 نفر تعیین شدند. برای بررسی متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 23 سؤال است. پایایی پرسشنامهها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد، روایی محتوایی پرسشنامهها توسط جمعی از اساتید دانشگاه و روایی سازه آنها توسط تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. از روشهای آمار استنباطی از نوع پارامتریک، از قبیل آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای اطمینان از نرمال بودن دادهها و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرم افزار لیزرل جهت آزمون فرضیهها استفاده شده است. مهمترین یافتههای تحقیق نشان داد که، فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر آگاهی برند تأثیر مثبت معناداری دارد، فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی برتصویر برند تأثیر مثبت معناداری دارد، آگاهی برند بر بازاریابی دهان به دهان تأثیر مثبت معناداری دارد، تصویر برند بر بازاریابی دهان به دهان تأثیر مثبت معناداری دارد، آگاهی برند بر تعهد تأثیر مثبت معناداری دارد، تصویر برند بر تعهد تأثیر مثبت معناداری دارد.
کلید واژگان
فعالیتهای بازاریابیرسانههای اجتماعی
ارزش ویژه برند
واکنش مشتری
شرکت قفل یال
شماره نشریه
47تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




