نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقیقی نسب, منیژهfa_IR
dc.contributor.authorعابدین, بهارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:19Z
dc.date.issued2008-03-20en_US
dc.date.issued1387-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-26en_US
dc.date.submitted1393-03-05fa_IR
dc.identifier.citationحقیقی نسب, منیژه, عابدین, بهاره. (1387). ارائه مدل تحلیل چند معیاره رضایت (MUSA) به منظور سنجش رضایت مشتریان. مدیریت بازاریابی, 3(4), 85-102.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_2768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230223
dc.description.abstractدفاتر خدمات ارتباطی در رابطه با سیاس ت های خصوصی سازی دولت و در راستای تصمیم گیری وزارت ارتباطات به منظور پاس خ گویی بهتر به نیازهای مشتریان در زمینه خدمات ارتباطی و به ویژه خدمات تلفن همراه، از سال 1382 آغاز به کار نمود ه اند. با گذشت 4 سال از فعالیت این دفاتر، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بر آن شد تا رضایت مشتریان از خدمات این دفاتر را به ویژه در مناطق هدف مورد سنجش قرار دهد. هدف از ان جام این پژوهش انداز ه گیری رضایت مشتریان دفاتر خدمات ارتباطی و نیز سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه های تعریف شده رضایت در این دفاتر، با استفاده از مدل MUSA (تحلیل چند معیاره رضایت) است.  به علت اهمیت موضوع ارتباط با مشتری، حفظ مشتری و تامین رضایت او که مولفه ی اصلی بازاریابی رابطه مدار است، مطالعات بسیاری در زمینه رضایت مشتریان، در سراسر دنیا انجام شده است که پیشینه تجربی پژوهش حاضر، شامل برخی از این مطالعات، در زمینه خدمات پستی و ارتباطی است. ویژگی اصلی این پژوهش نیز سنجش رضایت مشتریان دفاتر خدماتی، برای اولین بار در ایران است. روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و با استفاده از ابزار پرسشنامه اطلاعات لازم جمع آوری شده است . مدل استفاده شده در پژوهش، بر اساس 5 مفهوم اصلی، مشتمل بر کارکنان، خدمات، نحوه ارائه خدمات، دسترسی به دفاتر و تصویر ذهنی مشتریان، شکل گرفته است . نتایج به دست آمده از این پژوهش، بر رضایت کلی مشتریان و نیز رضایت آنها از هر یک از مولف ه های تعریف شده رضایت در دفاتر خدمات ارتباطی، دلالت دارد . بیشترین کاربرد این پژوهش، برای مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت مخابرات، شرکت پست و دفاتر خدمات ارتباطی، است.fa_IR
dc.format.extent755
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectتجزیه و تحلیل چند معیاره رضایتfa_IR
dc.subjectخدمات ارتباطیfa_IR
dc.titleارائه مدل تحلیل چند معیاره رضایت (MUSA) به منظور سنجش رضایت مشتریانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو هیات علمی دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشکده علوم اجتماعی و مدیریت - دانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage85
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد