نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخیری, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorنائیجی, محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorعباسعلی زاده, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:12Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:12Z
dc.date.issued2009-09-23en_US
dc.date.issued1388-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-09-22en_US
dc.date.submitted1392-06-31fa_IR
dc.identifier.citationخیری, بهرام, نائیجی, محمد جواد, عباسعلی زاده, منصوره. (1388). هوش فرهنگی و رابطه آن با ویژگی های کار آفرینانه مدیران سازمان های غیردولتی در ایران. مدیریت بازاریابی, 4(7), 99-113.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1775.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230186
dc.description.abstractتوانایی مدیران برای کار با افرادی با فرهنگ های مختلف، تنها با شناخت تفاوت های فرهنگی گروه های قومی و ملی امکان پذیر است. بهترین تشریح کننده این توانایی را می توان سازه جدید و جامع هوش فرهنگی دانست که تمامی جنبه های مورد نیاز برای فعالیت اثربخش در موقعیت های فرهنگی متنوع را در بر می گیرد. این مقاله با ارائه خلاصه ای از مبانی نظری هوش فرهنگی، رابطه آن را با ویژگی های کارآفرینان در بخش در حال رشد سازمان های غیر دولتی در ایران بررسی می کند. بر اساس نتایج این مطالعه، رابطه عمیقی میان مدل چهار عاملی هوش فرهنگی و هر یک از ویژگ یهای کارآفرینان مشاهده شد. همچنین مقاله پیشنهاد می دهد که هوش فرهنگی را می توان به عنوان یک عامل حیاتی موفقیت برای اداره کنندگان سازمان های غیردولتی به حساب آورد. نتایج تحقیق حاضر می تواند در شناسایی ویژگ یهای مورد نیاز برای افرادی که در تعاملات چند فرهنگی درگیر هستند، به کار گرفته شود و مسیر جدیدی برای مطالعات دانشگاهی و تجربیات عملی در حوزه فرهنگ بگشاید.fa_IR
dc.format.extent356
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectهوش فرهنگیfa_IR
dc.subjectمحیط های چند فرهنگیfa_IR
dc.subjectویژگی های کارآفرینانfa_IR
dc.subjectسازما نهای غیر دولتیfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleهوش فرهنگی و رابطه آن با ویژگی های کار آفرینانه مدیران سازمان های غیردولتی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue7
dc.citation.spage99
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد