مفهوم پردازی نقش فرد کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی محور
(ندگان)پدیدآور
گلابی, امیر محمدخداداد حسینی, سید حمیدیداللهی, جهانگیررضوانی, مهراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به مفهوم پردازی نقش کارآفرین در بازاریابی کسب و کارهای خانگی میپردازد. چارچوب پژوهشی در این مطالعه، رویکرد تحقیق ترکیبی کیفی- کمی است. در مرحله اول، گردآوری دادهها با به کارگیری مصاحبههای اکتشافی و نیمه ساختار یافته، به همراه طرح سوالات باز با 12 کارآفرین و مالک بنگاههای خانگی انجام شد. در مرحله دوم با اعمال رویکرد کمی و ارسال پرسشنامه به هفتاد و هفت کسب و کار خانگی به گردآوری اطلاعات پرداخته شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که فرد کارآفرین با بهرهگیری از تواناییها و ویژگیهای فردی خود، و به کارگیری تجارب و تکنیکهای کاری، قوه شهود و ادراکات شخصی،عملکردهای بیش فعالانه و پایبندی به اصول اخلاقی در بازار سعی در کسب سود بیشتر و ارائه ارزشی بالاتر نسبت به سایر رقبا برای مشتریان اولیه / ثانویه خود دارد.
کلید واژگان
کار آفرینینقش فرد کارآفرین
کسب و کار خانگی
بازاریابی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




