نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزنجیرچی, سید محمودfa_IR
dc.contributor.authorکنجکاو منفرد, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی نسب, سید حسنfa_IR
dc.contributor.authorنوری, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorستارزاده, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:00Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:00Z
dc.date.issued2012-10-22en_US
dc.date.issued1391-08-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-21en_US
dc.date.submitted1392-05-30fa_IR
dc.identifier.citationزنجیرچی, سید محمود, کنجکاو منفرد, امیررضا, حاتمی نسب, سید حسن, نوری, ابوالفضل, ستارزاده, هادی. (1391). مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته جهت اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (مطالعه موردی: شعب بانک تجارت شهرستان یزد). مدیریت بازاریابی, 7(16), 1-15.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1029.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230114
dc.description.abstractهدف­پژوهش: در نظام بانکداری مشتریان، محور اصلی می­باشند و در واقع همه کارها برای طلب رضایت، توجه و جذب آن‌ها انجام می­گیرد. از طرف دیگر، علی رغم رشد مداوم استفاده کنندگان شبکه جهانی، استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری بر پایه وب در سازمان‌ها با شکست مواجه شده است. لذا، ارائه یک مدل پذیرش تکنولوژی ویژه برای تشریح و تجزیه و تحلیل رفتاری کاربرد سیستم‌های اطلاعاتی، ضروری می‌باشد. از این رو در این مقاله یک مدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته، در جهت بهبود مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. این چارچوب به منظور توضیح و درک بهتر رفتار استفاده از e-CRM، جنبه‌هایی از مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) را با جنبه‌های از تئوری انتشار نوآوری (IDT) ادغام می‌کند. <br />روش­پژوهش: روش این مطالعه از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می‌باشد و به مدت 6 ماه در سال 89 انجام یافته است. جامعه آماری را کلیه شعب بانک تجارت شهرستان یزد تشکیل می‌دهد. حجم نمونه 242 نفر می­باشد. علاوه بر این، از نرم افزار LISREL برای آزمون فرضیه­ها و  بررسی روابط میان مولفه‌های چارچوب تحقیق استفاده شده است. <br />  <br />نتایجپژوهش: یافته‌های این تحقیق نشان داد که اثر پیچیدگی، مشاهده پذیری و سازگاری بر نگرش معنی دار نیست. ولی، مزیت نسبی، ویژگی‌های فردی، سازمانی و محیطی بر نگرش کاربران تاثیرگذار می­باشند. لذا، این عوامل تعیین کننده‌های مهمی بر نگرش کاربر نسبت به استفاده از آن است که در نهایت منجر به استفاده واقعی آن می‌گردد. <br />کاربردهایمدیرتیپژوهش: سازمان‌ها باید، اثر بالقوه این عوامل قبل از پیاده سازی e-CRM را با دقت بررسی نمایند. <br />نوآوریپژوهش: در این تحقیق، چارچوبی که حاصل از ادغام دو مدل پذیرش تکنولوژی و انتشار نوآوری می‌باشد مورد بررسی قرار گرفت. <br />fa_IR
dc.format.extent364
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکfa_IR
dc.subjectبانک تجارتfa_IR
dc.subjectمدل پذیرش تکنولوژیfa_IR
dc.subjectتئوری انتشار نوآوریfa_IR
dc.titleمدل پذیرش تکنولوژی توسعه یافته جهت اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (مطالعه موردی: شعب بانک تجارت شهرستان یزد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue16
dc.citation.spage1
dc.citation.epage15


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد