نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفی, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorشهرستانی, عقیلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:31:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:31:15Z
dc.date.available1399-07-08T17:31:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:31:15Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-09en_US
dc.date.submitted1396-09-18fa_IR
dc.identifier.citationشریفی, سید مهدی, شهرستانی, عقیله. (1396). بررسی رابطۀ بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موبایلی(تلگرام) با رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران با رویکرد دینی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 7(24), 277-298.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_455.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22967
dc.description.abstract<strong><em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em></strong> این پژوهش با هدف بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موبایلی(تلگرام) بر رفتار کاربران این شبکه‌ها با رویکرد دینی انجام شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em></strong> این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان جامعۀ آماری در نظر گرفته شدند. در نهایت، تعداد 414 پرسشنامه با داده‌های معتبر به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از همبستگی پیرسون و اسپیرمن و نیز از تحلیل رگرسیون استفاده شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em></strong> بین میزان استفاده از تلگرام و متغیّرهای آسیب به روابط خانوادگی، روابط جنسی نامناسب، عدم رعایت ادب و عدم خود واقعی، رابطۀ معنادار مشاهده شد. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em></strong> نتایج به دست آمده از پژوهش حاکی از آن است که میزان استفاده از تلگرام بر رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران تأثیرگذار است و این تأثیر، در ابعادی که در این پژوهش بررسی شده، تأثیر نامطلوبی است.fa_IR
dc.format.extent448
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی موبایلیfa_IR
dc.subjectتلگرامfa_IR
dc.subjectاخلاق و رفتار اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رابطۀ بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موبایلی(تلگرام) با رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران با رویکرد دینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری منابع انسانی و استادیار گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران(نویسنده مسئول)/ نشانی: تهران؛ پل گیشا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ساختمان امام رضا، اتاق 411 / نمابر: 61117786/ sharifee@ut.ac.ir: Email.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue24
dc.citation.spage277
dc.citation.epage298


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد