ارائه الگوی بومی رهبری مراقبتی مدیران مدارس
(ندگان)پدیدآور
نظری, علیحسنی, رفیقشیربگی, ناصر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی بومی رهبری مراقبتی مدیران مدارس مقطع متوسطه انجام شد. روش پژوهش از نوع همبستگی و با تاکید بر مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران، دبیران مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر سنندج در سال تحصیلی 97-1396 (2477 نفر) بودند که برای اعتبار یابی الگو، با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران 350 نفر با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شد. ابزار مورد استفاده مقیاس محققساخته براساس شبکه مضامین بخش کیفی پژوهش بود، که ضریب آلفای کرونباخ آن 92/0 به دست آمد و روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان تایید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین اعتبار الگو به کمک دو نرمافزار SPSS و AMOS انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که مدل تدوین شده رهبری مراقبتی مدیران مدارس از شاخصهای برازش مطلوبی برخوردار است و همه مولفههای مدل ارائه شده دارای روایی سازه است.
کلید واژگان
"رهبری مراقبتی""مدیران مدارس"
"دورۀ متوسطه"
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه کردستاندانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
دانشیار مدیریت آموزشی ، دانشگاه کردستان ، سنندج ، ایران
شاپا
1735-448X2476-7654



