نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجاریان, زکیهfa_IR
dc.contributor.authorصدیقی ارفعی, فریبرزfa_IR
dc.contributor.authorتمنایی فر, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:54Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:54Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-21en_US
dc.date.submitted1394-09-30fa_IR
dc.identifier.citationنجاریان, زکیه, صدیقی ارفعی, فریبرز, تمنایی فر, محمدرضا. (1394). پیش‌بینی سبک‌های مقابله‌ای‌ و ابراز وجود بر اساس سبک‌های دلبستگی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های کاشان. اندیشه های نوین تربیتی, 11(3), 87-109. doi: 10.22051/jontoe.2015.2085fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2085
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2085.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229058
dc.description.abstractدر پژوهش حاضرT نقش سبک­های دلبستگی در پیش­بینی سبک­های مقابله­ای و ابرازوجود بررسی شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری، دانشجویان دانشگاه­های  کاشان در سال تحصیلی 90-91 بودند که از این تعداد، 400 نفر با شیوة نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ها از سه پرسشنامة سبک­های دلبستگی هازن و شاور(AAI)، مقیاس سبک­های مقابله­ا­ی اندلر و پارکر(CISS) و ابرازوجود گمبریل-ریچی(AI)؛ و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده استفاده شد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که سبک­های دلبستگی؛ سبک مقابله­ای مسئله­مدار، سبک مقابله­ای اجتناب­مدار، و ابرازوجود را به صورت مثبت پیش­بینی می­کنند. همچنین، سبک دلبستگی ناایمن-اجتنابی، سبک مقابله­ای هیجان­مدار را به­صورت مثبت؛ و سبک مقابله­ای مسئله­مدار و ابراز وجود را به­صورت منفی پیش­بینی می­کند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون در دختران و پسران نیز بیانگر آن است که تفاوت بین دانشجویان دختر و پسر در پیش­بینی سبک­های مقابله­ای و ابرازوجود توسط سبک­های دلبستگی معنادار می­باشد. نتایج این پژوهش همسو با یافته­های پژوهش­های پیشین، نشان دهندة آن است که سبک­های دلبستگی، سبک­های مقابله­ای ­و ابراز وجود را به­صورت معنادار پیش­بینی می­کنند.fa_IR
dc.format.extent302
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2085
dc.subjectسبک‌ دلبستگی‌ناایمنfa_IR
dc.subjectسبک دلبستگی ایمنfa_IR
dc.subjectسبک‌ مقابله‌ای مسئله‌مدارfa_IR
dc.subjectسبک مقابله‌ایfa_IR
dc.titleپیش‌بینی سبک‌های مقابله‌ای‌ و ابراز وجود بر اساس سبک‌های دلبستگی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage87
dc.citation.epage109


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد