| dc.contributor.author | نجاریان, زکیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صدیقی ارفعی, فریبرز | fa_IR |
| dc.contributor.author | تمنایی فر, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:54Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:54Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نجاریان, زکیه, صدیقی ارفعی, فریبرز, تمنایی فر, محمدرضا. (1394). پیشبینی سبکهای مقابلهای و ابراز وجود بر اساس سبکهای دلبستگی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای کاشان. اندیشه های نوین تربیتی, 11(3), 87-109. doi: 10.22051/jontoe.2015.2085 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2085 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2085.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229058 | |
| dc.description.abstract | در پژوهش حاضرT نقش سبکهای دلبستگی در پیشبینی سبکهای مقابلهای و ابرازوجود بررسی شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری، دانشجویان دانشگاههای کاشان در سال تحصیلی 90-91 بودند که از این تعداد، 400 نفر با شیوة نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامة سبکهای دلبستگی هازن و شاور(AAI)، مقیاس سبکهای مقابلهای اندلر و پارکر(CISS) و ابرازوجود گمبریل-ریچی(AI)؛ و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده استفاده شد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که سبکهای دلبستگی؛ سبک مقابلهای مسئلهمدار، سبک مقابلهای اجتنابمدار، و ابرازوجود را به صورت مثبت پیشبینی میکنند. همچنین، سبک دلبستگی ناایمن-اجتنابی، سبک مقابلهای هیجانمدار را بهصورت مثبت؛ و سبک مقابلهای مسئلهمدار و ابراز وجود را بهصورت منفی پیشبینی میکند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون در دختران و پسران نیز بیانگر آن است که تفاوت بین دانشجویان دختر و پسر در پیشبینی سبکهای مقابلهای و ابرازوجود توسط سبکهای دلبستگی معنادار میباشد. نتایج این پژوهش همسو با یافتههای پژوهشهای پیشین، نشان دهندة آن است که سبکهای دلبستگی، سبکهای مقابلهای و ابراز وجود را بهصورت معنادار پیشبینی میکنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 302 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2085 | |
| dc.subject | سبک دلبستگیناایمن | fa_IR |
| dc.subject | سبک دلبستگی ایمن | fa_IR |
| dc.subject | سبک مقابلهای مسئلهمدار | fa_IR |
| dc.subject | سبک مقابلهای | fa_IR |
| dc.title | پیشبینی سبکهای مقابلهای و ابراز وجود بر اساس سبکهای دلبستگی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای کاشان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 87 | |
| dc.citation.epage | 109 | |