• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 11, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی سبک‌های مقابله‌ای‌ و ابراز وجود بر اساس سبک‌های دلبستگی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های کاشان

    (ندگان)پدیدآور
    نجاریان, زکیهصدیقی ارفعی, فریبرزتمنایی فر, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    303.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش حاضرT نقش سبک­های دلبستگی در پیش­بینی سبک­های مقابله­ای و ابرازوجود بررسی شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری، دانشجویان دانشگاه­های  کاشان در سال تحصیلی 90-91 بودند که از این تعداد، 400 نفر با شیوة نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ها از سه پرسشنامة سبک­های دلبستگی هازن و شاور(AAI)، مقیاس سبک­های مقابله­ا­ی اندلر و پارکر(CISS) و ابرازوجود گمبریل-ریچی(AI)؛ و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده استفاده شد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که سبک­های دلبستگی؛ سبک مقابله­ای مسئله­مدار، سبک مقابله­ای اجتناب­مدار، و ابرازوجود را به صورت مثبت پیش­بینی می­کنند. همچنین، سبک دلبستگی ناایمن-اجتنابی، سبک مقابله­ای هیجان­مدار را به­صورت مثبت؛ و سبک مقابله­ای مسئله­مدار و ابراز وجود را به­صورت منفی پیش­بینی می­کند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون در دختران و پسران نیز بیانگر آن است که تفاوت بین دانشجویان دختر و پسر در پیش­بینی سبک­های مقابله­ای و ابرازوجود توسط سبک­های دلبستگی معنادار می­باشد. نتایج این پژوهش همسو با یافته­های پژوهش­های پیشین، نشان دهندة آن است که سبک­های دلبستگی، سبک­های مقابله­ای ­و ابراز وجود را به­صورت معنادار پیش­بینی می­کنند.
    کلید واژگان
    سبک‌ دلبستگی‌ناایمن
    سبک دلبستگی ایمن
    سبک‌ مقابله‌ای مسئله‌مدار
    سبک مقابله‌ای

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه کاشان
    دانشگاه کاشان
    دانشگاه کاشان

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2085
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2085.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229058

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب