نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهرکی پور, حسنfa_IR
dc.contributor.authorرستگاری پور, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:40Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:40Z
dc.date.issued2013-01-20en_US
dc.date.issued1391-11-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-20en_US
dc.date.submitted1391-12-02fa_IR
dc.identifier.citationشهرکی پور, حسن, رستگاری پور, مریم. (1391). بررسی رابطه بین کیفیّت تدریس معلمان دینی و رفتارهای مذهبی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه از دیدگاه معلمان منطقه یک شهر تهران. اندیشه های نوین تربیتی, 8(4), 141-163. doi: 10.22051/jontoe.2013.331fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2013.331
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_331.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228983
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیّت تدریس معلمان دینی و رفتارهای مذهبی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر تهران بود. جامعه آماری کلیه دبیران دینی زن بودند که در سال تحصیلی 90-89، در مقطع متوسطه در شهر تهران اشتغال داشتند. براساس آمار موجود کلیه دبیران دینی زن 60نفر بودند که طبق جدول گرجسی و مورگان باید نمونه آماری 52 نفر انتخاب شود، که به منظور احتیاط از برگشت ندادن تعدادی از پرسشنامه‌ها یا ناقص بودن بعضی از آن‌ها 60 پرسشنامه میان معلمان توزیع شد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 56 نفر دبیر دینی برای تجزیه و تحلیل آماری انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی - پیمایشی بود و از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که تعداد 30 پرسشنامه به صورت آزمایشی در میان آزمودنی‌ها توزیع شد که پس از جمع‌آوری پرسشنامه و محاسبه از طریق ضریب آلفای کرونباخ،‌ مقدار ضریب 89/0 به دست آمد و پایایی آن برآورد شد پرسشنامه براساس مقیاس لیکرت (خیلی زیاد، ‌زیاد‌، متوسط، ‌کم و خیلی‌کم) تهیه و تنظیم شده بود. همچنین در روش تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش آمار توصیفی با استفاده از شاخص‌های آماری متناسب با نوع داده‌های جمع‌آوری شده (نما و درصد) و در بخش آمار استنباطی داده‌ها از نرم‌افزار آماری SPSS و آزمون خی دو چند متغیری و ضریب هماهنگی کرامر و ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن استفاده شد و نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بین محتوای برنامه‌های درسی، کیفیّت روش‌های تدریس، اجرای برنامه‌های مذهبی در مدرسه و زمان برنامه‌های درسی دینی، شیوه‌های بیانی مناسب و شخصیت معلمان و رفتارهای مذهبی دانش‌آموزان رابطه معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent292
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2013.331
dc.subjectکیفیّتfa_IR
dc.subjectتدریس معلمان دینیfa_IR
dc.subject‌رفتارهای مذهبیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین کیفیّت تدریس معلمان دینی و رفتارهای مذهبی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه از دیدگاه معلمان منطقه یک شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage141
dc.citation.epage163


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد