روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر
(ندگان)پدیدآور
چناری, مهیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
روشهای تدریس در تعلیم و تربیت مبحث مهمی را شامل میشود. مقاله حاضر، روش تدریس مبتنی بر پرسشگری در تعلیم و تربیت را با توجه به هرمنوتیک گادامر بررسی میکند. در ابتدا، به تفاوت بین پرسش و توضیح مطلب از دیدگاه گادامر توجه کرده، برخی تفاوتها و شباهتهای بین این دو، مد نظر قرار میگیرد. پس از آن، مفهوم "سؤال حقیقی" از نظر گادامر، و امکان طرح چنین پرسشی از سوی معلمان بررسی میشود. سپس، درباره سه ویژگی روش پرسشگری با توجه به هرمنوتیک فلسفی گادامر بحث میشود. این سه ویژگی عبارت از: لاینفک بودن روش از محتوا، فروتنی (اذعان به ناکامل بودن دانستههای فرد) و دوری بودن میباشد.
کلید واژگان
تعلیم و تربیت. هرمنوتیک فلسفی. گادامر. پرسشگری. اقتدارشماره نشریه
1تاریخ نشر
2008-03-201387-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




