رابطه بین قدرت تحمل ابهام وخلّاقیّت
(ندگان)پدیدآور
غلامی, آویشهکاکاوند, علیرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین قدرت تحمل ابهام وخلّاقیّت در دانشآموزان دختر اجرا شد. نمونه مورد مطالعه 320 دانشآموز دختر بود که با روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای از میان دانشآموزان پایه اول مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از آزمون سنجش قدرت تحمل ابهام مک دونالد و آزمون سنجش خلّاقیّت عابدی استفاده شد. دادههای پژوهشی با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t برای معنی داری ضریب همبستگی، بررسی شد. نتایج نشان داد که بین متغیر قدرت تحمل ابهام و هریک از متغیرهای خلّاقیّت، ابتکار، سیالی، انعطافپذیری و بسط رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد. بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که هرچه افراد قدرت تحمل ابهام بیشتری داشته باشند بیشتر به خلق کردن تمایل دارند.
کلید واژگان
قدرت تحمل ابهامخلّاقیّت
سیالی
ابتکار
انعطاف پذیری
بسط
دانشآموزان دختر
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




