| dc.contributor.author | قضاوی, منصوره | fa_IR | 
| dc.contributor.author | لیاقتدار, محمدجواد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | عابدی, احمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | اسماعیلی, مریم | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:32Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:32Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:32Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:32Z |  | 
| dc.date.issued | 2010-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1389-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-09-24 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-07-03 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | قضاوی, منصوره, لیاقتدار, محمدجواد, عابدی, احمد, اسماعیلی, مریم. (1389). تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی. اندیشه های نوین تربیتی, 6(4), 123-152. doi: 10.22051/jontoe.2010.220 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-448X |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-7654 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.220 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_220.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228936 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران، به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی بود. به این منظور سه جلد کتاب درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی با روش تحلیل محتوا بررسی شد. این بررسی در قالب 3 سؤال پژوهشی وبا استفاده از ابزار چک لیست تحلیل محتوا بررسی شد که چهار مولفه اصلی و 55 مؤلّفه فرعی دارد و پایایی آن 92% به دست آمد. یافتههای پژوهش نشان داد کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی در کل به معضلات زیست محیطی توجه کمی کردهاند. به نحویکه بیشترین توجه را کتاب تعلیمات اجتماعی پایه چهارم با 73/48% وکمترین توجه را کتاب تعلیمات اجتماعی پایه پنجم با 32/25% نسبت به معضلات زیست محیطی داشته است. درخصوص میزان توجه کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی به معضلات زیستمحیطی، بیشترین توجه به معضلات زیست محیطی آب با 43/29% و کمترین توجه به معضلات زیست محیطی صوت با 25/20% بود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 220 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR | 
| dc.publisher | Alzahra University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.220 |  | 
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR | 
| dc.subject | رفتار محیطی | fa_IR | 
| dc.subject | معضلات زیست محیطی | fa_IR | 
| dc.subject | محیط زیست | fa_IR | 
| dc.title | تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 123 |  | 
| dc.citation.epage | 152 |  |