نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقضاوی, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorلیاقتدار, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:32Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:32Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-24en_US
dc.date.submitted1391-07-03fa_IR
dc.identifier.citationقضاوی, منصوره, لیاقتدار, محمدجواد, عابدی, احمد, اسماعیلی, مریم. (1389). تحلیل محتوای کتاب‌های تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی. اندیشه های نوین تربیتی, 6(4), 123-152. doi: 10.22051/jontoe.2010.220fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.220
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_220.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228936
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران، به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی بود. به این منظور سه جلد کتاب درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی با روش تحلیل محتوا بررسی شد. این بررسی در قالب 3 سؤال پژوهشی وبا استفاده از ابزار چک لیست تحلیل محتوا بررسی شد که چهار مولفه اصلی و 55 مؤلّفه فرعی دارد و پایایی آن 92% به دست آمد. یافته‌های پژوهش نشان داد کتاب‌های تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی در کل به معضلات زیست محیطی توجه کمی کرده‌اند. به نحوی‌که بیشترین توجه را کتاب تعلیمات اجتماعی پایه چهارم با 73/48% وکمترین توجه را کتاب تعلیمات اجتماعی پایه پنجم با 32/25% نسبت به معضلات زیست محیطی داشته است. درخصوص میزان توجه کتاب‌های تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی به معضلات زیست‌محیطی، بیشترین توجه به معضلات زیست محیطی آب با 43/29% و کمترین توجه به معضلات زیست محیطی صوت با 25/20% بود.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.220
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectرفتار محیطیfa_IR
dc.subjectمعضلات زیست محیطیfa_IR
dc.subjectمحیط زیستfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای کتاب‌های تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage123
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد