اثر بخشی آموزش راهبردی مدیریت هدف بر خود کارآمدی دانش آموزان با توجه به سبکهای اسنادی آنها
(ندگان)پدیدآور
فتوحی بناب, سکینههاشمی, تورجصادقی, سوسنبیرامی, منصورنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در راستای بررسی اثر بخشی آموزش راهبردی مدیریت هدف بر خود کارآمدی دانش آموزان با در نظر گرفتن اثرات میانجی سبکهای اسنادی، تعداد 60 دانش آموز با روش نمونهگیری خوشهای از میان دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان شهر تبریز انتخاب و سپس با توجه به متغیرهای سن، جنس، رشته تحصیلی و طبقه اجتماعی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش در 12 جلسه 60 دقیقهای آموزشهای مربوط به مدیریت هدف را دریافت کردند. با توجه به اینکه طرح تحقیق پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود مقیاسهای سنجش ابعاد علی واینر (CDS) و خود کارآمدی عمومی شرر (GSES) در دو نوبت قبل و بعد از آموزش اجرا شد. دادههای آماری به دست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان دادند که آموزش مدیریت هدف با در نظر گرفتن سبکهای اسنادی (درونی- بیرونی) بر خود کارآمدی گروه آزمایش تأثیر مثبت دارد و نیز نتایج نشان داد میان سبکهای اسنادی (درونی- بیرونی) و خود کارآمدی رابطه مثبت وجود دارد.
کلید واژگان
مدیریت هدفخود کارآمدی
سبکهای اسناد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




