| dc.contributor.author | چناری, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | عارفی, محبوبه | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحی واجارگاه, کوروش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:13Z | |
| dc.date.issued | 2019-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-12-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-09-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | چناری, محسن, عارفی, محبوبه, فتحی واجارگاه, کوروش. (1398). طراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی کشور. اندیشه های نوین تربیتی, 15(1), 27-52. doi: 10.22051/jontoe.2019.23546.2460 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.23546.2460 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4044.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228826 | |
| dc.description.abstract | مطالعه حاضر در صدد است تا ضمن بررسی عناصر تشکیل دهندهی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی، به معرفی مولفهها و مقولههای اصلی تشکیل دهندهی این حوزه در کشور بپردازد و نهایتا الگویی مطلوب، مطابق با بافت کشور ایران ارائه دهد. روش انجام این مطالعه از نوع کیفی با استفاده از روش داده بنیاد است. برای جمعآوری دادهها، با هدف جمعآوری و تدوین مقولههای الگو، 21 مصاحبهی نیمه ساختارمند با خبرگان، صاحبنظران و اساتید حوزه آموزش زبانهای خارجی انجام شد. سپس، الگوی ارائه شده با استفاده از روش چک کردن اعضا مورد اعتبارسنجی واقع شد. نتایج این تحقیق به شکل الگویی متشکل از 11 مقوله اصلی شامل عوامل علّی(برنامهریزی عملکرد محور)، زمینهای(زمینه گرایی سیاسی-اقتصادی و زمینه گرایی فرهنگی)، مداخلهگر(ویژگیهای مدرس و فراگیر)، راهبردها(اولیه، آموزشی و بازخوردی) و پیامدها( ارتقاء سطح آموزش زبان خارجی کشور و ایجاد برنامهدرسی پایدار) ارائه شد. همچنین برنامهریزی چندگانه تخصص محور نیز به عنوان مقوله محوری الگو یافته شد. در پایان نیز بر مبنای یافتهها و نتایج کسب شده، پیشنهادهایی در جهت عملی شدن الگوی ارائه شده، مطرح شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 6652 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.23546.2460 | |
| dc.subject | الگو | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش زبان خارجی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.title | طراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی کشور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دپارتمان علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علو م تربیتی - دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دپارتمان علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 27 | |
| dc.citation.epage | 52 | |