نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچناری, محسنfa_IR
dc.contributor.authorعارفی, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorفتحی واجارگاه, کوروشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:13Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:13Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-12en_US
dc.date.submitted1397-09-21fa_IR
dc.identifier.citationچناری, محسن, عارفی, محبوبه, فتحی واجارگاه, کوروش. (1398). طراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی کشور. اندیشه های نوین تربیتی, 15(1), 27-52. doi: 10.22051/jontoe.2019.23546.2460fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.23546.2460
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4044.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228826
dc.description.abstractمطالعه حاضر در صدد است تا ضمن بررسی عناصر تشکیل دهنده‌ی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی، به معرفی مولفه‌ها و مقوله‌های اصلی تشکیل دهنده‌ی این حوزه در کشور بپردازد و نهایتا الگویی مطلوب، مطابق با بافت کشور ایران ارائه دهد. روش انجام این مطالعه از نوع کیفی با استفاده از روش داده بنیاد است. برای جمع‌آوری داده‌ها، با هدف جمع‌آوری و تدوین مقوله‌های الگو، 21 مصاحبه‌ی نیمه ساختارمند با خبرگان، صاحبنظران و اساتید حوزه آموزش زبان‌های خارجی انجام شد. سپس، الگوی ارائه شده با استفاده از روش چک کردن اعضا مورد اعتبارسنجی واقع شد. نتایج این تحقیق به شکل الگویی متشکل از 11 مقوله اصلی شامل عوامل علّی(برنامه‌ریزی عملکرد محور)، زمینه‌ای(زمینه گرایی سیاسی-اقتصادی و زمینه گرایی فرهنگی)، مداخله‌گر(ویژگی‌های مدرس و فراگیر)، راهبردها(اولیه، آموزشی و بازخوردی) و پیامدها( ارتقاء سطح آموزش زبان خارجی کشور و ایجاد برنامه‌درسی پایدار) ارائه شد. همچنین برنامه‌ریزی چندگانه تخصص محور نیز به عنوان مقوله محوری الگو یافته شد. در پایان نیز بر مبنای یافته‌ها و نتایج کسب شده، پیشنهادهایی در جهت عملی شدن الگوی ارائه شده، مطرح شد.fa_IR
dc.format.extent6652
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.23546.2460
dc.subjectالگوfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان خارجیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleطراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علو م تربیتی - دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage27
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد