نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدم پور, عزت الهfa_IR
dc.contributor.authorغضنفری, فیروزهfa_IR
dc.contributor.authorعلوی, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:51:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:51:59Z
dc.date.available1399-07-09T02:51:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:51:59Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-26en_US
dc.date.submitted1395-04-06fa_IR
dc.identifier.citationقدم پور, عزت اله, غضنفری, فیروزه, علوی, زینب. (1396). تأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد. اندیشه های نوین تربیتی, 13(2), 97-124. doi: 10.22051/jontoe.2017.10523.1333fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10523.1333
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2900.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228749
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد بود. روش پژوهش حاضر از نوع طرح آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد در سال تحصیلی 95-1394 بود که از میان آنان 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، به عنوان گروه آزمایش وگواه انتخاب شدند. به منظور سنجش تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان از پرسشنامه های تنیدگی تحصیلی انگ و هوان (2006) و سلامت روانی 28-GHQ گلدبرگ و هیلر (1979) استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمون های آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چند متغیره و تحلیل کوواریانس یک متغیره) استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش خوش بینی به روش قصه گویی باعث کاهش تنیدگی تحصیلی و افزایش سلامت روانی دانش آموزان در گروه آزمایش، در مقایسه با گروه گواه شد. مشاهدات حاضر مؤید اثربخشی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی در کاهش تنیدگی تحصیلی و افزایش سلامت روانی در دانش آموزان است (001/0>p).fa_IR
dc.format.extent492
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10523.1333
dc.subjectخوش بینیfa_IR
dc.subjectقصه گوییfa_IR
dc.subjectتنیدگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان دوره ابتداییfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آبادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، لرستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد