| dc.contributor.author | قدم پور, عزت اله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | غضنفری, فیروزه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | علوی, زینب | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:51:59Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:51:59Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:51:59Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:51:59Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-07-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-05-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-06-26 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-04-06 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | قدم پور, عزت اله, غضنفری, فیروزه, علوی, زینب. (1396). تأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد. اندیشه های نوین تربیتی, 13(2), 97-124. doi: 10.22051/jontoe.2017.10523.1333 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-448X |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-7654 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10523.1333 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2900.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228749 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد بود. روش پژوهش حاضر از نوع طرح آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد در سال تحصیلی 95-1394 بود که از میان آنان 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، به عنوان گروه آزمایش وگواه انتخاب شدند. به منظور سنجش تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان از پرسشنامه های تنیدگی تحصیلی انگ و هوان (2006) و سلامت روانی 28-GHQ گلدبرگ و هیلر (1979) استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمون های آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چند متغیره و تحلیل کوواریانس یک متغیره) استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش خوش بینی به روش قصه گویی باعث کاهش تنیدگی تحصیلی و افزایش سلامت روانی دانش آموزان در گروه آزمایش، در مقایسه با گروه گواه شد. مشاهدات حاضر مؤید اثربخشی آموزش خوش بینی به روش قصه گویی در کاهش تنیدگی تحصیلی و افزایش سلامت روانی در دانش آموزان است (001/0>p). | fa_IR | 
| dc.format.extent | 492 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR | 
| dc.publisher | Alzahra University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2017.10523.1333 |  | 
| dc.subject | خوش بینی | fa_IR | 
| dc.subject | قصه گویی | fa_IR | 
| dc.subject | تنیدگی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | سلامت روانی | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان دوره ابتدایی | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر آموزش خوش بینی به روش قصه گویی بر تنیدگی تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر خرم آباد | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه لرستان، لرستان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 97 |  | 
| dc.citation.epage | 124 |  |