نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, میر نجفfa_IR
dc.contributor.authorحبی قراتپه, سکینهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:30:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:30:53Z
dc.date.available1399-07-08T17:30:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:30:53Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-22en_US
dc.date.submitted1394-02-02fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, محمد, موسوی, میر نجف, حبی قراتپه, سکینه. (1391). سنجش میزان فرهنگ شهروندی دانشجویان در حیطة ارزشها و هنجارها (مطالعة موردی: دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ارومیه). فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 2(3), 223-243.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22833
dc.description.abstract<span style="text-decoration: underline;">هدف:</span> هدف پژوهش حاضر، بررسی مؤلّفه‌های فرهنگ شهروندی دانشجویان در حیطة ارزشها و هنجارها بوده است.<span style="text-decoration: underline;">روش</span>: روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بوده است. بدین منظور، 384 نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه با استفاده از فرمول برآورد نمونه و به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه بود و روایی ابزار پژوهش از لحاظ صوری و محتوایی توسط متخصصان تأیید شد. اعتبار ابزار اندازه‌گیری با استفاده از آلفای کرونباخ 88/0 برآورد شد که حاکی از اعتبار بالای ابزار اندازه‌گیری است.<span style="text-decoration: underline;"> یافته‌ها:</span> یافته‌های تحقیق نشان داد که در بُعد ارزشی، بیشترین میانگین مربوط به مؤلّفة «همدلی با دیگران» و کمترین میانگین مربوط به مؤلّفة «روحیة پرسشگری» و در بُعد هنجاری، بیشترین میانگین مربوط به مؤلّفة «رعایت آداب معاشرت در ارتباط با دیگران» و کمترین میانگین مربوط به مؤلّفة «استفاده از اوقات فراغت» است. در ابعاد جمعیت‌شناختی(وضعیت تأهل، جنسیت و دانشکدة محل تحصیل) و در حیطة ارزشها، تنها بر اساس دانشکدة محل تحصیل، تفاوت معنی‌داری وجود داشت؛ اما در حیطة هنجارها، در هیچ یک از ابعاد، تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. <span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span> دانشگاه به عنوان یک نهاد آموزشی و فرهنگی توانسته است نقش مهمی در جامعه‌پذیری افراد داشته باشد؛ زیرا سنجش میزان فرهنگ شهروندی دانشجویان، میانگین متوسط بالا را نشان می‌دهد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectشهروندیfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectفرهنگ شهروندیfa_IR
dc.subjectارزشfa_IR
dc.subjectهنجارfa_IR
dc.subjectدانشجویان دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.titleسنجش میزان فرهنگ شهروندی دانشجویان در حیطة ارزشها و هنجارها (مطالعة موردی: دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ارومیه)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage223
dc.citation.epage243


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد