نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسفیری, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorکوهی, کمالfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, ربابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:30:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:30:41Z
dc.date.available1399-07-08T17:30:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:30:41Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-20en_US
dc.date.submitted1397-03-30fa_IR
dc.identifier.citationسفیری, خدیجه, کوهی, کمال, عبدی, رباب. (1397). تأثیر مصرف کالاهای فرهنگی بر تغییر ارزش ازدواج در بین دانشجویان دانشگاه تبریز. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 8(26), 3-28.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_504.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22758
dc.description.abstract<strong><em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em></strong> هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر مصرف کالاهای فرهنگی بر میزان تغییر ارزشها در حوزۀ ازدواج بود. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em></strong> این پژوهش از نوع کمّی و به روش پیمایش انجام شده است. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه و جامعۀ آماری، دانشجویان دانشگاه تبریز به تعداد 15457 نفر است. از این تعداد، 403 نفر بر اساس فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‏افزار اس.پی.اس.اس استفاده شده است. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em></strong> میزان تغییر ارزش ازدواج در بین دانشجویان در سطح متوسط به بالاست و با افزایش مصرف کالاهای فرهنگی مدّ نظر تحقیق، تغییر ارزشهای ازدواج نظیر تجرّدگرایی، آزادی انتخاب، تغییر روابط مبتنی بر عشق، تغییر نوع انتخاب همسر، تغییر مفهوم ازدواج و نحوۀ روابط تشدید می‌شود. همچنین، تغییر ارزش ازدواج در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر است. <strong><em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em></strong> مصرف کالاهای فرهنگی با ویژگی جدید، منجر به تغییرات ارزشی و هنجاری در جامعه، به ویژه در حوزۀ ازدواج و خانواده شده است. بنابر این، نیاز به توجه دقیق و برنامه‌ریزی‏های بنیادی برای کانالیزه کردن مصرف کالاهای فرهنگی در راستای هنجارها و ارزشها حاکم بر جامعه کاملاً احساس می‌شود.fa_IR
dc.format.extent348
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectتغییر ارزش ازدواجfa_IR
dc.subjectمصرف کالاهای فرهنگیfa_IR
dc.subjectعشقfa_IR
dc.subjectآزادی انتخابfa_IR
dc.subjectمفهوم ازدواجfa_IR
dc.subjectنوع انتخاب همسرfa_IR
dc.subjectاهمیت ازدواجfa_IR
dc.titleتأثیر مصرف کالاهای فرهنگی بر تغییر ارزش ازدواج در بین دانشجویان دانشگاه تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری جامعه‌شناسی و استاد گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا(نویسنده مسئول)/ نشانی: تهران؛ ده ونک، دانشگاه الزهرا(س) / نمابر: 02188047862/ kh.Safiri@Alzahra.ac.ir: Emailfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی جامعه‌شناسی و دانشیار مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا(س).fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue26
dc.citation.spage3
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد