• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائۀ مدلی از نقش تجربیات معنوی و هوش هیجانی بر تاب‌آوری دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه سمنان)

    (ندگان)پدیدآور
    شهریاری‌پور, رضانجفی, سمیرامرادی, فرشادامین بیدختی, علی‌اکبرذوالفقاری, ابوالفضل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    635.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ تجربیات معنوی و هوش هیجانی با میزان تاب‌آوری در بین دانشجویان دانشگاه سمنان در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری دانشجویان دانشگاه سمنان (13089 نفر) بودند که با استفاده از فرمول کوکران نمونه‌ای به تعداد 384 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه‌گیری شامل پرسشنامه‌های تجربیات معنوی(غباری بناب، غلامعلی و محمدی، 1384)، تاب‌آوری(کانر و دیویدسون، 2003) و هوش هیجانی(شات و همکاران، 1998) بود. برای بررسی این رابطه از روشهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد. یافته‌ها:بین تجربیات معنوی و هوش هیجانی با تاب‌آوری رابطۀ معناداری وجود دارد. همچنین هوش هیجانی و تمامی مؤلفه‌های تجربیات معنوی(به جز تجربیات سلبی) می‌توانند تاب‌آوری را پیش‌بینی کنند. نتیجه‌گیری: دانشجویانی که از تجربیات معنوی بیشتر و هوش هیجانی بالاتری برخوردار باشند، تاب‌آوری بیشتری در مقابل سختی‌ها و مشکلات زندگی و تحصیلی و در شرایط پر خطر خواهند داشت
    کلید واژگان
    تجربیات معنوی
    هوش هیجانی
    تاب‌آوری دانشجویان
    دانشگاه سمنان

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان
    دانشجوی دکترای مدیریت آموزش عالی دانشگاه مازندران
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه سمنان
    دانشیار و رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه سمنان
    دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق و کارشناس مسئول آموزش دانشگاه سمنان

    شاپا
    2345-573X
    URI
    http://ciu.nahad.ir/article_337.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22756

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب