نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزاده, آذین حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:47:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:47:36Z
dc.date.available1399-07-09T02:47:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:47:36Z
dc.date.issued2005-10-23en_US
dc.date.issued1384-08-01fa_IR
dc.identifier.citationزاده, آذین حسین. (1384). کاوش اونوماستیک در ادبیات معاصر ایران. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 10(26)fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_12466.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227218
dc.description.abstractاونوماستیک علمی است که بر اساس آن می توان به رابطة بین شیء و نامی که بر آن نهاده شده است یا‘ به دیگر تعبیر ‘ به رابطة میان دال و مدلول پرداخت‘ نامگذاری شخصیت ها و هنچنین پاره ای از مکان های داستان می تواند به موضوع این علم بدل شود. چنین رابطه ای همواره در ادبیات جهانی به عنوان شگردی که نویسنده از طریق آن ناگفته هایی را در مورد شخصیت های داستانش با خواننده در میان می نهاد مطرح بوده است. ادبیات معاصر ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مقاله تلاش کرده ایم تا با تکیه بر تحقیقی از مقولة اونوماستیک به دو شیوة نگرش متفاوت از دو داستان پرداز مطرح ایرانی ‘ احمد محمود و محمود دولت آبادی ‘ بپردازیم.fa_IR
dc.format.extent570
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.subjectادبیات فارسیfa_IR
dc.subjectاونوماستیکfa_IR
dc.subjectرئالیسمfa_IR
dc.subjectرئالیسم جادوییfa_IR
dc.titleکاوش اونوماستیک در ادبیات معاصر ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume10
dc.citation.issue26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد