• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر محیط یادگیری الکترونیکی در مقایسه با محیط سنتی بر میزان یادگیری زبان‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    845.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یادگیری الکترونیکی به‌عنوان تکنولوژی نوین آموزشی، یکی از پدیده‌های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعۀ مبتنی بر دانش پا به عرصۀ وجود گذاشته است. ویژگی اصلی و اساسی یادگیری الکترونیکی، خاصیت ارتباطی و تعاملی آن است. هدف پژوهش حاضر «بررسی تأثیر محیط یادگیری الکترونیکی در مقایسه با  محیط سنتی بر میزان یادگیری زبان‌آموزان » بود. روش پژوهش حاضر، شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با استفاده از گروه کنترل بود. تعداد 32 نفر به روش در دسترس انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه به آزمایش و کنترل جایگزین شدند.  اندازه‌گیری متغیر وابسته (میزان یادگیری) برای هر دو گروه در یک‌زمان و تحت یک شرایط صورت گرفت. سپس گروه آزمایش به مدت 6 هفته در معرض متغیر مستقل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین میانگین گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معنی‌داری وجود دارد و محیط یادگیری الکترونیکی بر میزان یادگیری زبان آموزان تأثیر داشته است. محیط‌های یادگیری الکترونیکی به‌عنوان ابزارهای نوین، توانایی شایانی برای تغییر آموزش و یادگیری دارند و می‌توان کیفیت یاددهی و یادگیری را در نظام‌های آموزشی با کاربرد درست آن‌ها ارتقا داد.
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    محیط یادگیری الکترونیکی
    محیط سنتی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    URI
    http://jorie.sru.ac.ir/article_457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226731

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب