• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکرد یادگیری تلفیقی برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    862.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌عنوان قشری از دانش‌آموزان هستند که ازلحاظ ذهنی، جسمانی، هیجانی و اجتماعی بادانش‌آموزان عادی فرق داشته و شرایط خاص آن‌ها، نیازمند بذل‌توجه و کمک بیشتر توسط مسئولین و متصدیان نظام آموزشی است. هدف پژوهش حاضر ارائه رویکرد یادگیری تلفیقیبه‌عنوان رویکردی مناسب برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. برای دستیابی به این هدف،پژوهش حاضر به شکل توصیفی انجام‌ شده و از روش اسنادی- تحلیلی استفاده‌ شده است. جامعه پژوهش شامل کلیه منابع علمی داخلی و خارجی اعم از کتب، مجلات، وب‌سایت‌های معتبر علمی در مورد کلید واژه‌های تحقیق بودند که به شکل در دسترس نمونه‌هایی بررسی شد و این بررسی تا حدی ادامه یافت که یک غنای نظری حاصل شد. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به تنوع و تفاوت‌های فردی بسیار زیاد بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش این طیف از دانش‌آموزان نیاز به رویکردی سیال و انعطاف‌پذیر است که به فراخور افراد و شرایط مختلف بتواند به شکل منسجمی فرایند یاددهی- یادگیری را مورد حمایت قرار دهد؛ رویکردی که می‌تواند چنین کارکرد انعطاف‌پذیری داشته باشد رویکرد یادگیری تلفیقی است. این رویکرد مخصوصاً در فراگیرسازی بسیار کاربردی است.
    کلید واژگان
    رویکرد یادگیری تلفیقی
    دانش‌آموزان با نیازهای آموزشی ویژه
    فراگیرسازی
    جداسازی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    URI
    http://jorie.sru.ac.ir/article_455.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226729

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب