• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • Technical and VOcational Educatiin
    • دوره 5, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل یابی روابط ساختاری سبک های انگیزشی، خودکارآمدی با خودتنظیمی تحصیلی در دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    887.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی بین سبک های انگیزشی، خودکارآمدی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر کرج بود. به همین منظور تعداد 400 دانش آموز از مقطع متوسطه به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی – همبستگی بوده است. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارت بودند از:1- پرسشنامه ی راهبردهای انگیزش تحصیلی AMS 2- پرسشنامه ی خودکارآمدی دانش آموزان (نظامی ،شوارزر و جروسلم 1996) و 3- پرسشنامه یادگیری خودتنظیم بوفارد و همکاران (1995). تجزیه وتحلیل داده ها دراین تحقیق با روش تحلیل مسیر از نوع مدل یابی معادلات ساختاری انجام شد. براساس پیشینه تحقیقات انجام شده، ابتدا مدل فرضی برای بررسی روابط بین متغیرهای موثر بر خودتنظیمی تحصیلی در نظر گرفته شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که مدل با داده های این پژوهش برازش مناسبی دارد. همچنین مشخص شد که سبک های انگیزشی درونی با خودکارآمدی و خودتنظیمی رابطه مثبت و معنادار دارند و بی انگیزگی با خودکارآمدی و خودتنظیمی، رابطه ی منفی و معنادار دارد. همینطور مشخص شد خودکارآمدی علاوه بر نقش واسطه ای که بین سبک های انگیزشی و خودتنظیمی دارد، خود بر خودتنظیمی اثر مثبت دارد. یافته های تحقیق کنونی می تواند در تبیین خود تنظیمی تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
    کلید واژگان
    سبک های انگیزشی
    خودکارآمدی و خودتنظیمی تحصیلی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    URI
    http://jorie.sru.ac.ir/article_452.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/226726

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب