بررسی رابطه میان الگوی مصرف موبایل و احساس "بی موبایل هراسی " در میان کاربران تلفن همراه کلانشهر تهران
(ندگان)پدیدآور
عسکری, سعیددلاور, علیفرهنگی, علی اکبرنوع مدرک
Textعلمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه: یکی از مفاهیم نوظهور در ادبیات" آسیبشناسی پدیدههای ارتباطی" مفهوم "نوموفوبیا"" یا بی موبایل هراسی است. تحقیقات حاکی از آن است که اغلب مردم بدون موبایل نمی توانند به زندگی ادامه دهند و بیش از نیمی از کاربران موبایل از نوعی بیماری روانشناختی با نام "نوموفوبیا"یا بی موبایل هراسی رنج می برند. هدف: در این پژوهش سعی ما بر این است تا به بررسی این پدیده نوظهور در جامعه ایرانی و با تمرکز بر کلانشهر تهران بپردازیم. روش: جامعه آماری این پژوهش کلیه شهروندان کلانشهر تهران بوده که در نهایت 250 نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب و به صورت پیمایش پرسشنامهمحور مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این پژوهش منظور از الگوی مصرف رسانهای، میزان مصرف شهروندان تهرانی از ابعاد مختلف تلفن همراه بوده است. نتیجه گیری: نتایج تحلیل دیتا در این پژوهش نشان از وجود یک ارتباط منطقی میان الگوی مصرف و احساس بیموبایل هراسی داشته است.
کلید واژگان
نوموبوفوبیاآگورافوبیا
مخاطبان
اقتدار مصرف کننده
خلاقیت و نوآوری از جنبههای روانشناختی، علوم شناختی، علوم تربیتی و آموزشی (خلاقیت شناسی روانشناختی، خلاقیت شناسی پرورشی)
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایراناستاد دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران




