نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشعبانی, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorصادق نیا, مهرابfa_IR
dc.contributor.authorمیرتبار, سیدمرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:34:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:34:31Z
dc.date.available1399-07-09T02:34:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:34:31Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-12en_US
dc.date.submitted1398-04-21fa_IR
dc.identifier.citationشعبانی, محمدجواد, صادق نیا, مهراب, میرتبار, سیدمرتضی. (1398). بررسی مؤلفه «امید» در سبک زندگی دینی و نقش رسانه دیداری تلویزیون در گسترش امیدآفرینی دینی. پژوهشنامه سبک زندگی, 5(1), 115-144.fa_IR
dc.identifier.issn2476-3101
dc.identifier.urihttp://journal.manaviyat.ir/article_96461.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222595
dc.description.abstractیکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی اصیل دینی که بارها در منابع دینی بر اهمیت آن تأکید شده و نبود آن از بزرگ‌ترین گناهان تلقی گردیده است، «امیدواری» است. امیدواری دینی، مقوله‌ای شناختی، انگیزشی و عاطفی با بیمی همراه با شوق در دستیابی به اهدافی ممکن‌الوصول در آینده است و لازمه آن، مثبت‌اندیشی، باور به اسباب فرامادی و... است که با تلاشی فعالانه، اراده بالا، تحمل و پایداری در رسیدن به اهداف در ذات وجودی انسان شعله‌ور می‌شود؛ بنابراین باید آن را از پیش‌شرط‌های سبک زندگی اسلامی و از مقولات مهم تعلیم و تربیت اسلامی و نیز از ضروریات تبلیغ دینی در جامعه تلقی نمود. از سوی دیگر، در عصر کنونی که «عصر ارتباطات» نامیده شده، مهم‌ترین ابزار ارتباط، توسعه، ترویج و تبلیغ دینی «رسانه‌های مدرن» خصوصاً رسانه‌های دیداری هستند؛ ازاین‌رو، باید پی برد که راه‌های تعامل بهتر و حضور اثربخش دینِ امیدآفرین اسلام در رسانه مدرن دیداری کدم‌اند؟ در این نوشتار، ابعاد مختلف ارتباط بین امیدآفرینی دین و رسانه تلویزیون موردبررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش با رویکرد کیفی، علاوه بر مطالعه منابع کتابخانه‌ای و اسنادی، انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با برخی از خبرگان رسانه‌ای به شیوه «تحلیل مضمون از نوع مقایسه‌ای» است. نتایج حاصل از این تحقیق، بیانگر وجود مشکلات فراوان در مسیر تحقق تعامل مطروحه و فاصله بین «وضع موجود» با «وضع مطلوب» است که رفع و حل آن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، خلاقیت و نوآوری، بازمهندسی جدول‌پخش (کنداکتور)، به‌کارگیری مدیران رسانه‌ای آشنا با دین‌شناسی، بومی‌سازی رسانه مدرن، تغییر در نگرش، تولید پیام از محتوا و... است.fa_IR
dc.format.extent609
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدکتر محمّدتقی فعّالیfa_IR
dc.publishermohammadtaghi faalien_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه سبک زندگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Lifestyleen_US
dc.subjectامیدآفرینیfa_IR
dc.subjectرسانه مدرنfa_IR
dc.subjectامید دینیfa_IR
dc.subjectرسانه دینیfa_IR
dc.subjectدینfa_IR
dc.titleبررسی مؤلفه «امید» در سبک زندگی دینی و نقش رسانه دیداری تلویزیون در گسترش امیدآفرینی دینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مطالعات تطبیقی ادیان، دانشگاه ادیان و مذاهب، قم، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ادیان ابراهیمی، دانشگاه ادیان و مذاهب، قم، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مطالعات تطبیقی ادیان، دانشگاه ادیان و مذاهب، قم، ایران.fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage115
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد