• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی نسبت به آموزش مهارت های بالینی در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال94

    (ندگان)پدیدآور
    خانه مسجدی, ماشاءالهبصیر, لیلاشهرویی, صدرا...خانه مسجدی, سمانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    215.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش بالینی فرآیندی پویاست که درطی آن دانشجویان، با حضور بر بالین بیمار به تدریج ، تجربیاتی کسب می کنند و در تعامل با استاد و بیمار، مفاهیم آموخته شده را در عمل بکار می گیرند. دانشجویان به عنوان گروه هدف اصلی در آموزش بالینی، یکی از بهترین گزینه ها برای ارزشیابی این فرآیند و برنامه ریزی های آتی جهت بهبود آن هستند، لذا هدف از این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان در بخش های مختلف دانشکده دندانپزشکی اهواز بود. پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی مقطعی و جامعه آماری آن دانشجویان سال ششم بود. ابزار گرد آوری داده ها، پرسشنامه و شیوه گردآوری آن، به صورت میدانی بود. داده‌های حاصل از پرسشنامه با بکارگیری آمار توصیفی و تست کروسکال والیس با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 19 تجزیه و تحلیل شد. در این بررسی30 نفردانشجو (17 مرد و 13 زن) با میانگین سنی 442/0±30/26 سال شرکت داشتند. ارزشیابی اساتید در بخش های مختلف تقریباً در حد قابل قبول و متوسط قرار داشت اما برنامه‌های آموزشی و امکانات آموزشی ضعیف ارزیابی شدند. از نظر دانشجویان بخش‌های بیماری های دهان و اطفال دارای بهترین عملکرد و بخش های پروتز ثابت و جراحی دارای ضعیف ترین عملکرد بودند. بطور کلی برنامه های آموزشی دانشکده نی ز به بازبینی مجدد دارد و امکانات آموزشی باید افزایش یابند تا به حد مطلوب برسند. اساتید نیز نیاز به بازآموزی مجدد داشته، تا به سطح خوب برسند .
    کلید واژگان
    ارزیابی آموزشی
    دندانپزشکی
    مهارت های بالینی
    اهواز

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی، گروه ارتودنسی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
    عضو هیات علمی، گروه دندانپزشکی کودکان، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
    دانشجوی مقطع دکترای عمومی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران
    دانشجوی مقطع دکترای عمومی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79864.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220320

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب