• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاه‌های کرمانشاه)

    (ندگان)پدیدآور
    مدنی, سیدعلیکاویانی, الهامسعیدی پور, بهمنلائی, سوسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    739.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تبیین مدل پویندگی و تحرک نظام آموزش عالی در دانشگاه‏های شهر کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل 330 نفر از کارکنان دانشگاه­های‏ استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونه‌گیری سهمیه‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‏ها، پرسشنامه است. روایی (صوری) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامه‏ها حاکی از آن هستند که ابزارهای اندازه‏گیری از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرم‏افزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β)، نشان می‌دهد که شرایط زمینه­ای بر پویندگی نظام آموزشیبه میزان 732/0 بیشترین تأثیر و شرایط علی به میزان 564/0کمترین میزان اثرگذاری را دارد. پیشنهاد می­شود که به‌منظور ارتباط بین دانشگاه و صنعت دوره‌های آموزشی و یاددهی کاربردی برای جامعه و خانواده‌ها و حضور در بطن زندگی اجتماعی مردم به‌عنوان رهبران علمی جامعه افزایش یابد.
    کلید واژگان
    الگو
    پویندگی
    نظام آموزشی
    دانشگاه‏های شهر کرمانشاه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.201754.1149
    http://journals.ajums.ac.ir/article_104012.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220256

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب