ارائه الگوی کمی پویندگی (تحرک) نظام آموزشی (مطالعه موردی دانشگاههای کرمانشاه)
(ندگان)پدیدآور
مدنی, سیدعلیکاویانی, الهامسعیدی پور, بهمنلائی, سوسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تبیین مدل پویندگی و تحرک نظام آموزش عالی در دانشگاههای شهر کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل 330 نفر از کارکنان دانشگاههای استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونهگیری سهمیهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است. روایی (صوری) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامهها حاکی از آن هستند که ابزارهای اندازهگیری از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرمافزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β)، نشان میدهد که شرایط زمینهای بر پویندگی نظام آموزشیبه میزان 732/0 بیشترین تأثیر و شرایط علی به میزان 564/0کمترین میزان اثرگذاری را دارد. پیشنهاد میشود که بهمنظور ارتباط بین دانشگاه و صنعت دورههای آموزشی و یاددهی کاربردی برای جامعه و خانوادهها و حضور در بطن زندگی اجتماعی مردم بهعنوان رهبران علمی جامعه افزایش یابد.
کلید واژگان
الگوپویندگی
نظام آموزشی
دانشگاههای شهر کرمانشاه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




