• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی روش‌های بازآموزی اسنادی و تاب‌آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان

    (ندگان)پدیدآور
    کرمی, صغریحجازی, مسعودوکیلی, محمدمسعوداحمدی, محمد سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    581.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدفپژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش‌های  بازآموزی اسنادی و تاب‌آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان داروسازی و پرستاری در نیمسال اول سال تحصیل98-1397 بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی در دو گروه 36 نفری آزمایش و یک گروه 36 نفری کنترل جایگزین شدند و برنامه آموزشی بازآموزی اسناد  و تاب‌آوری شناختی در 7 جلسه روی گروه‌های آزمایش اجرا شد. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه هیجان‌های دانشگاهی عبدالله پور (1394) و پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران (1999) پیش از شروع مداخله آموزشی و پس از آن از افراد هر دو گروه جمع‌آوری شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های توصیفی و تحلیل کوواریانس در نرم‌افزار spss نسخه 23 انجام گرفت. یافته‌های تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامه‌ی آموزشی تاب‌آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی اثربخشی بیشتری نسبت به برنامه بازآموزی اسنادی داشت (05/0 p
    کلید واژگان
    بازآموزی اسنادی
    تاب‌آوری شناختی
    رویکردهای یادگیری
    هیجانات تحصیلی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان ، ایران.
    عضو هیات علمی ،گروه روانشنلسی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان ،ایران.
    عضو هیات علمی ،گروه آموزشی بهداشت و ارتقاء سلامت ، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران.
    عضو هیات علمی ،گروه روانشناسی ، دانشگاه فرهنگیان ، زنجان ، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2021.103974
    http://journals.ajums.ac.ir/article_103974.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220252

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب