بررسی اثربخشی روشهای بازآموزی اسنادی و تابآوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان
(ندگان)پدیدآور
کرمی, صغریحجازی, مسعودوکیلی, محمدمسعوداحمدی, محمد سعیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدفپژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روشهای  بازآموزی اسنادی و تابآوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان داروسازی و پرستاری در نیمسال اول سال تحصیل98-1397 بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی در دو گروه 36 نفری آزمایش و یک گروه 36 نفری کنترل جایگزین شدند و برنامه آموزشی بازآموزی اسناد  و تابآوری شناختی در 7 جلسه روی گروههای آزمایش اجرا شد. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه هیجانهای دانشگاهی عبدالله پور (1394) و پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران (1999) پیش از شروع مداخله آموزشی و پس از آن از افراد هر دو گروه جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روشهای توصیفی و تحلیل کوواریانس در نرمافزار spss نسخه 23 انجام گرفت. یافتههای تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامهی آموزشی تابآوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی اثربخشی بیشتری نسبت به برنامه بازآموزی اسنادی داشت (05/0 p
کلید واژگان
بازآموزی اسنادیتابآوری شناختی
رویکردهای یادگیری
هیجانات تحصیلی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان ، ایران.عضو هیات علمی ،گروه روانشنلسی ،دانشگاه آزاد اسلامی ،زنجان ،ایران.
عضو هیات علمی ،گروه آموزشی بهداشت و ارتقاء سلامت ، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران.
عضو هیات علمی ،گروه روانشناسی ، دانشگاه فرهنگیان ، زنجان ، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




