• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس ویژگی شخصیتی عزم با توجه به نقش میانجی گری جهت گیری هدف در میان دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی اردانی, علیرضاخیّر, محمدحیاتی, داودشریفی اردانی, احمدرئیسی, جعفرروحی, علی رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    414.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس ویژگی شخصیتی «عزم» با توجه به نقش واسطه ای جهت گیری هدف بود. شرکت‌کنندگان پژوهش 356 دانشجو (177 دختر و 179 پسر) از دانشکده های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بوده اند که به شیوه ی تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان مقیاس 12 گویه‌ای "عزم" داکورس و کوئین و مقیاس 24 گویه ای جهت گیری هدف الیوت و مک گریگور را تکمیل کردند. تحلیل یافته ها با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به صورت سلسله مراتبی همزمان مطابق با مراحل بارون و کنی برای تحلیل مسیر انجام پذیرفت. علاوه بر مراحل مذکور برای بررسی برازندگی نتایج مدل تحلیل مسیر پژوهش از نرم افزار لیزرل (ویرایش 5/8) استفاده شد. نتایج نشان می‌دهند که بین ویژگی "عزم" و جهت گیری‌های گرایشی (چه عملکردی و چه تسلطی) رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد و با جهت گیری‌های اجتنابی (چه عملکردی و چه تسلطی) رابطه ی معناداری وجود ندارد. نقش واسطه ای جهت گیری‌های هدف گرایشی (چه عملکردی و چه تسلطی) در پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس ویژگی شخصیتی "عزم" تأیید شد.
    کلید واژگان
    ویژگی شخصیتی عزم
    جهت گیری هدف
    پیشرفت تحصیلی
    دانشجویان

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تهران، ایران
    استاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
    کارشناس ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، مؤسسه روشن اندیشان مهر، اهواز، ، ایران
    کارشناس ارشد روانشناسی آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_90442.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220201

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب