نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیاح برگرد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorاولی پور, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاردمه, علیfa_IR
dc.contributor.authorشهیدی, شکوهfa_IR
dc.contributor.authorیعقوبی عسگرآباد, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:41Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:41Z
dc.date.issued2014-04-21en_US
dc.date.issued1393-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-09en_US
dc.date.submitted1398-04-18fa_IR
dc.identifier.citationسیاح برگرد, مهدی, اولی پور, علیرضا, اردمه, علی, شهیدی, شکوه, یعقوبی عسگرآباد, اسماعیل. (1393). پیش بینی سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 5(1), 37-44.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_90207.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220181
dc.description.abstract<br /> هدف پژوهش حاضر بررسی راهبردهای شناختی تنظیم هیجان به عنوان پیش بینی کننده های سلامت روان و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. در این پژوهش تعداد 230 نفر از دانشجویان به صورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش از دو پرسشنامه راهبردهای تنظیم هیجان شناختی (CERQ) و سلامت عمومی (GHQ) و برای اندازه گیری عملکرد تحصیلی از معدل نمرات واحدهایی که دانشجویان تاکنون گذرانده بودند، استفاده شد. برای تحلیل داده ها از نسخه ی 16 نرم افزار SPSS استفاده شد که تحلیل چند متغیری (رگرسیون) نشان داد از میان راهبردهای تنظیم هیجان شناختی سازگار، پذیرش و از میان راهبردهای تنظیم هیجان شناختی ناسازگار، فاجعه انگاری بهترین پیش بینی کنندگان سلامت روان می باشند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که هیچ کدام از راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با عملکرد تحصیلی دارای رابطه ی معنادار نیستند. راهبرد شناختی فاجعه انگاری بیشترین عامل تبیین کننده ی سلامت روان را به خود اختصاص داده بود. پسران بیش از دختران از راهبردهای ملامت خود و فاجعه انگاری استفاده می کردند. با توجه به نتایج تحقیق، راهبردهای تنظیم هیجان شناختی می تواند هدف مهمی در مداخلات شناختی_رفتاری باشد.fa_IR
dc.format.extent289
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectراهبردهای تنظیم هیجان شناختیfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.titleپیش بینی سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد