راهکارهای توسعه امر به معروف و نهی از منکر در آموزش دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
مردانی, علیآیتی, سید محمدرضانقیبی, سید ابوالقاسمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجبات مهم دین اسلام است که اجرا کردن یا نکردن آن تأثیر عمیق و گستردهای بر تمام ابعاد جامعه دارد؛ زیرا خداوند نخستین امر کنندة به معروف و نهی کنندة از منکراست؛ از این رو اثرات امر به معروف و نهی از منکر بر تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد و باید مقدمات وسایل اثر بخشی در وصول به آنان و امکانات هدایت جامع را فراهم نماییم که مهمترین و بزرگترین وسایل تأثیر قدرت، بسیج و سازماندهی نیروهای آموزش دیده، متدین، مؤمن و جوانان پرشور و نشاط است؛ آموزش و پرورش(تعلیم و تربیت) میتواند یکی از مهمترین نهادهایی باشد که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به نحو احسن آموزش دهد و دانش اموزانی معتقد و با ایمان و مستعد به جامعه تحویل دهد و جامعهای که پایه و اساس آن اسلام ناب محمدی میباشد؛ برقرار سازد؛ هدف این مقاله، بررسی راهکارهای مستقیم و غیرمستقیم ک امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانشآموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت؛ روش انجام این پژوهش، تحلیلی – توصیفی به صورت کتابخانهای از طریق فیش برداری صورت گرفته است.
کلید واژگان
امر به معروفنهی از منکر
آموزش
تعلیم و تربیت
دانش آموزان
تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمیعضو هیات علمی، گروه فقه و مبانی و حقوق اسلامی
عضو هیات علمی
شاپا
2251-65062345-2757




