• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش راهبرد های یادگیری و مطالعه با تأثیر آموزش تنظیم هیجانی بر تاب آوری تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی منطقه نه تهران

    (ندگان)پدیدآور
    عیسی بخش, مانیاسیف, علی اکبراحدی, حسندرتاج, فریبرز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    160.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف مقایسه تأثیر آموزش راهبرد های یادگیری و مطالعه با تأثیر آموزش تنظیم هیجانی بر تاب آوری تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان دختر انجام شد. روش این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. برای این منظور تعداد 60 دانش آموز از بین 31 مدرسه پس از اجرای پیش آزمون و غربالگری به صورت تصادفی در سه گروه (گروه اول: آموزش راهبرد های یادگیری و مطالعه،گروه دوم : آموزش تنظیم هیجانی و گروه سوم: بدون آموزش ) قرار گرفتند. پس از طی10 جلسه آموزشی که در مورد هر کدام از گروه‌های اول و دوم اجرا شد نتایج پس آزمون توسط پرسشنامه‌های اضطراب امتحان و تاب آوری تحصیلی جمع آوری و سپس با روش‌های آماری تحلیل واریانس چند متغییری و آزمون شفه نمرات پیش آزمون و پس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه نسبت به آموزش تنظیم هیجانی دارای اثرگذاری به مراتب معنادارتری بر میزان کاهش اضطراب امتحان و نیز بر میزان تاب آوری تحصیلی می باشد.
    کلید واژگان
    راهبرد های یادگیری و مطالعه
    آموزش تنظیم هیجانی
    تاب آوری تحصیلی
    اضطراب امتحان
    دانش آموزان

    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
    عضو هیات علمی، دکترای روانشناسی تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
    عضو هیات علمی، دکترای روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
    عضو هیات علمی، دکترای روانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79830.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220119

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب