• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نحوه اجراء و تأثیر برگزاری دوره ضمن خدمت آموزش بزرگسالان بر عملکرد مدیران مدارس ابتدایی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    امیدیان, فرانکدهقانی, مرضیهرومزی, هدا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    236.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهداف عمده ی این پژوهش تعیین نحوه کیفیت اجراء و تأثیر برگزاری دوره ضمن خدمت آموزش بزرگسالان بر عملکرد مدیران مدارس در حوزه سوادآموزی در ایران بود. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی، و از نظر گردآوری اطلاعات به روش توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش از چند زیر جامعه تشکیل می شود : مدرسان دوره آموزش بزرگسال در سطح کشور به تعداد 160 نفر که آموزش دوره مدیران مدارس را عهده دار بوده اند ، کلیه مدیران مدارس شرکت کننده در سطح کشور که در دوره سواد آموزی شرکت داشته اند و مدیران مدارس سطح کشور که در دوره سواد آموزی شرکت نداشته اند . حجم نمونه مدرسان 90نفر از استان‌ها و شهرستان‌های کشور بود . برای انتخاب مدرسان از شیوه ی نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و برای انتخاب مدیران شرکت کننده در دوره سوادآموزی از نمونه گیری مرحله ای استفاده گردید . همچنین مدیرانی که در دوره ها شرکت نداشته اند ؛ با توجه به اصل همگن بودن گروه گواه، در تحقیقات علی مقایسه ای و با عنایت به متغیر شهرستان و حجم نمونه ی منتخب مدیران شرکت کننده در دوره با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند .حجم نمونه مربوط به مدیران آموزش دیده و شرکت کننده در پژوهش حاضر 446 نفر شامل استانهای فارس (193نفر) چهارمحال بختیاری (42نفر ) لرستان( 84نفر ) همدان( 48نفر ) استان البرز (نفر 23 )و ایلام( 56 نفر ) بود . همچنین حجم مدیران آموزش ندیده در پژوهش حاضر 315 نفر بوده است . جهت آزمون سئوالات پژوهش از آزمون خی 2 ، تی تک نمونه ای ، آزمون تی مستقل و آزمون فریدمن استفاده شد . یافته های حاصل از این پژوهش با توجه به تحلیل های آماری نشان داد، کیفیت اجرای دوره‌ها برای مدرسان و مدیران از بعد کیفیت محتوا، مدرسان و مدیریت در سطح متوسط به بالا یا نسبتا مطلوب ارزیابی شد . همچنین از نظر مدرسان و مدیران مدارس دوره‌ی آموزش بزرگسالان تا حدود زیادی بر ارتقاء دانش، نگرش و مهارت آنان موثر بوده است . افزون بر این ، سطح دانش مدیران آموزش دیده از مدیران آموزش ندیده بیشتر بود .
    کلید واژگان
    دوره ضمن خدمت
    آموزش بزرگسالان
    مدیران مدارس
    عملکرد

    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79823.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220116

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب