• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • افق توسعه آموزش علوم پزشکی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • افق توسعه آموزش علوم پزشکی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی

    (ندگان)پدیدآور
    اسدی, رضاذبحی, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    305.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: در راستای گسترش آموزش های مجازی و لزوم ارزیابی کیفیت یادگیری فراگیران تعیین روش های ارزیابی فراگیران در این گونه آموزش‌ها به منظور انطباق و ارتقاء در مقایسه با شیوه های مرسوم ارزیابی آموزش های حضوری جهت اطلاع یافتن از پیشرفت تحصیلی و ادامه آموزش در شیوه های نوین ضروری می باشد  روش کار این پژوهش بر اساس مطالعه توصیفی بر روی نحوه ارزشیابی دروس در حال اجرا در سیستم آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مقایسه با ارزشیابی آموزش حضوری انجام و نتایج مورد تحلیل قرار گرفته است.  یافته ها: ارزشیابی در آموزش های حضوری به صورت آزمون های پایان دوره و مستمر کتبی ، پروژه های کار عملی ، گزارش های شفاهی و مشاهدات رسمی و غیر رسمی می باشد  آموزش‌های مجازی علاوه بر تکالیف و آزمون های هوشمند آنلاین ، انجمن ها ، سوالات متداول و رهگیری و بررسی آمار مطالعه کاربر وجود دارد که این موارد علاوه بر اینکه در سنجش دانشجو توسط استاد موثر می باشد و استفاده از آن ابزارهایی جهت خود سنجی و تعامل با استاد را فراهم می کند و در واقع دسترسی به استاد در سیستم الکترونیکی در مقایسه با سنتی بیشتر می باشد در این سامانه برگزاری آزمون های آنلاین به صورت on site بوده و در زمان برگزاری آزمون محتوای درس از دید کاربر مخفی می شود. درسهایی که در آن محتوا به صورت مبتنی بر حل مسئله است از طریق هدایت فراگیر بر حسب پاسخ ها نوعی امکان خودسنجی برای فراگیر فراهم می شود. نتیجه گیری: برگزاری آزمون های آنلاین گرچه با استفاده از قابلیت های صوت و تصویر رایانه‌ای در طراحی سوالات و تصحیح اتوماتیک توسط سیستم و ثبت الکترونیکی نمرات بسیار مفید هستند اما نیاز به آموزش دارد و تشخیص هویت کاربر و احتمال مراجعه کاربر به محتوا برای استاد مشخص نمی باشد در حالی که فقط سیستم های بیومتریک و یا سیستم های مخصوص مسئله امنیت آزمون را کاملاً حفظ خواهند کرد. بنابر این ابزارهای ارزشیابی طراحی شده در سامانه آموزش مجازی در صورت استفاده صحیح و استفاده از فناوری مناسب قابل انطباق با ارزشیابی های آموزش حضوری می باشند کلمات کلیدی: ارزیابی، آموزش الکترونیک، تحت وب ، فراگیر
    کلید واژگان
    ارزیابی
    آموزش الکترونیک
    تحت وب
    فراگیر

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2009-05-22
    1388-03-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    پزشک با گرایش تخصصی پژوهش در سلامت
    کارشناس بهداشت محیط 1386 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    شاپا
    2228-6438
    2008-5540
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/hmed.2009.13716
    http://hmed.mums.ac.ir/article_13716.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/21745

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب