• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Semiotic Mediums of Meaning-Making in Oral Reproduction Course in TEFL

    (ندگان)پدیدآور
    Soozandehfar, Seyyed Mohammad Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    500.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This investigation aims at examining how the semiotic mediums of gesture and speech integrate into one another to make  gesticulations, so as to mediate meaning in oral reproduction. To this end, this study concentrates on Hodge and Kress's (1988) theoretical framework linking semiotics to TEFL contexts, and also analyzes the gesticulations in oral reproduction applying McNeill's (2005) scheme or Kendon's (2004) Continuum with four categories of iconic, metaphoric, deictic, and beat gesticulations. Results illuminated how the creation of gesticulation brings about a sort of mediation between what is in the mind of the speaker and what is expressed to the audience, and how this mediation of gesticulations facilitates and clarifies the meaning in the speaker's oral reproduction or summarization process, so that the audience can better understand the speaker's intentions or summaries. The findings have some implications for TEFL teachers and researchers to understand the dialectic relationship of oral speech, written language, and gesture in language during the oral reproduction process.
    کلید واژگان
    gesticulation
    Gesture
    oral reproduction
    Semiotics
    summarization

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-03-01
    1395-12-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Isfahan Branch
    سازمان پدید آورنده
    TEFL Hormozgan University

    شاپا
    2588-3259
    2538-4244
    URI
    http://relp.khuisf.ac.ir/article_533642.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215979

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب