دوره 2, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • اسمای حسنای الهی در قرآن کریم و دلالت‌های تربیتی آن در بعد عقلانی * 

    رستمی‌نسب, عباس‌علی؛ اخلاقی, مسعود؛ حمداله‌زاده‌گل, علی (جامعة المصطفی| العالمیة, 2015-12-22)
    هدف مقالۀ حاضر، استخراج اصول، مبانی، اهداف و روش‌های تربیت عقلانی با الهام از مبانی خداشناسی و اسمای حسنای الهی در قرآن کریم است. به منظور وصول به این هدف در قالب تحقیقی کیفی، نظری و کتابخانه‌ای با استفاده از روش تحقیق ...

  • بررسی مبانی تربیتی حق حیات انسان* 

    عابدی, احمد؛ محمدی, عبدالحمید (جامعة المصطفی| العالمیة, 2015-12-22)
    انسان موجودی است دارای کرامت ذاتی و این امر بدون وجود حقوق ذاتی برای حقیقت انسان قابل تصور نیست، زیرا کرامت نوعی ارزش دادن و ترجیح انسان از جهت انسانیت است و این معنا مستلزم آن است که انسان دارای حقوق فطری، طبیعی و اجتماعی ...

  • بررسی مفاهیم، ضرورت و فنون مشاوره در مثنوی معنوی* 

    بختیاری, ابوالفضل؛ ظهرابی, محمد؛ محمدخانی, مرضیه؛ خلجی, حسن (جامعة المصطفی| العالمیة, 2015-12-22)
    اسناد تاریخی و متون دینی بیانگر آن است که از دیر باز، مشاوره و راهنمایی نه به عنوان یک شغل و حرفه، بلکه به عنوان یکی از وظایف مهم مذهبی و اجتماعی مطرح بوده است. قرآن و سایر منابع معتبر اسلامی، به صراحت خداوند را اولین ...

  • تبیین چرایی فقه تربیتی * 

    نقی موسوی, سید (جامعة المصطفی| العالمیة, 2015-12-22)
    ایدۀ «فقه تربیتی» به مثابۀ شاخه‌ای از تربیت اسلامی، چندی است که در محافل علمی مطرح می‌شود. رویکرد فقهی به تربیت بر آن است تا احکام رفتارهای آموزشی و پرورشی مربیان و متربیان را از ادلۀ قرآنی، روایی و عقلی استنباط نماید و ...