نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقصودی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی شاد, بهرنگfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:12:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:12:13Z
dc.date.available1399-07-09T02:12:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:12:13Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-30en_US
dc.date.submitted1396-02-10fa_IR
dc.identifier.citationمقصودی, معصومه, اسماعیلی شاد, بهرنگ. (1396). مطالعه تأثیر فناوری های آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 3(2), 91-111. doi: 10.22091/stim.2017.2032.1136fa_IR
dc.identifier.issn2476-6658
dc.identifier.issn2476-6534
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2017.2032.1136
dc.identifier.urihttp://stim.qom.ac.ir/article_947.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214753
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر فناوریهای آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش همبستگی می باشد. جامعه آماری دانش آموزان پسر پایه ششم مدارس شهدای فرهنگی و شهید کماسی بجنورد به تعداد 200 نفر در هر مدرسه می باشد. نمونه شامل 63 نفر در مدرسه شهید کماسی و 64 نفر در مدرسه شهدای فرهنگی می باشد. ابزار پژوهش را پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز (1999) با پایایی 82/0 و پرسشنامه سواد اطلاعاتی دانش آموزان رحمانی و همکاران (1386) با پایایی 85/0 تشکیل داده اند. نتایج تحلیل داده ها با آزمون همبستگی و نرم افزار spss نسخه 20 نشان داد که رابطه معناداری بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مدرسه شهدای فرهنگی که دارای فناوری های اموزشی می باشد، وجود ندارد در حالی که بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی در میان دانش آموزان مدرسه شهید کماسی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش گویای این مطلب است که وجود یک عامل نظیر فناوری های آموزشی به تنهایی نمی تواند منجر به خودکارآمدی تحصیلی شود.fa_IR
dc.format.extent3375
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه قمfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2017.2032.1136
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectفناوری آموزشیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی تحصیلیfa_IR
dc.titleمطالعه تأثیر فناوری های آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage91
dc.citation.epage111


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد