| dc.contributor.author | مقصودی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی شاد, بهرنگ | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:12:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:12:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:12:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:12:13Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-04-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-02-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مقصودی, معصومه, اسماعیلی شاد, بهرنگ. (1396). مطالعه تأثیر فناوری های آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 3(2), 91-111. doi: 10.22091/stim.2017.2032.1136 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6658 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6534 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22091/stim.2017.2032.1136 | |
| dc.identifier.uri | http://stim.qom.ac.ir/article_947.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214753 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر فناوریهای آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و روش پژوهش همبستگی می باشد. جامعه آماری دانش آموزان پسر پایه ششم مدارس شهدای فرهنگی و شهید کماسی بجنورد به تعداد 200 نفر در هر مدرسه می باشد. نمونه شامل 63 نفر در مدرسه شهید کماسی و 64 نفر در مدرسه شهدای فرهنگی می باشد. ابزار پژوهش را پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز (1999) با پایایی 82/0 و پرسشنامه سواد اطلاعاتی دانش آموزان رحمانی و همکاران (1386) با پایایی 85/0 تشکیل داده اند. نتایج تحلیل داده ها با آزمون همبستگی و نرم افزار spss نسخه 20 نشان داد که رابطه معناداری بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مدرسه شهدای فرهنگی که دارای فناوری های اموزشی می باشد، وجود ندارد در حالی که بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی در میان دانش آموزان مدرسه شهید کماسی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. نتایج پژوهش گویای این مطلب است که وجود یک عامل نظیر فناوری های آموزشی به تنهایی نمی تواند منجر به خودکارآمدی تحصیلی شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3375 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه قم | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | علوم و فنون مدیریت اطلاعات | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22091/stim.2017.2032.1136 | |
| dc.subject | سواد اطلاعاتی | fa_IR |
| dc.subject | فناوری آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | مطالعه تأثیر فناوری های آموزشی بر رابطه بین سواد اطلاعاتی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 111 | |