نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرانی, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی, الهامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:12:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:12:09Z
dc.date.available1399-07-09T02:12:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:12:09Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-07en_US
dc.date.submitted1396-07-15fa_IR
dc.identifier.citationکرانی, اکرم, رشیدی, الهام. (1397). بررسی تأثیر هوش سازمانی بر ارتقاء سلامت سازمانی کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 4(1), 119-143. doi: 10.22091/stim.2018.2513.1164fa_IR
dc.identifier.issn2476-6658
dc.identifier.issn2476-6534
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.2513.1164
dc.identifier.urihttp://stim.qom.ac.ir/article_1086.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214729
dc.description.abstractهدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش سازمانی بر ارتقاء سلامت سازمانی کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه است.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی بین جامعه‌ای مشتمل بر 80 نفر انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه‌های، هوش سازمانی آلبرشت با 49 گویه و پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن با 43 گویه می‌باشد. مولفه‌های هوش سازمانی از نظر آلبرشت شامل چشم‌اندازاستراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به ‌تغییر، اتحاد و توافق، روحیه، کاربرد دانش و فشار عملکرد و مولفه‌های سلامت سازمانی هم شامل پشتیبانی منابع، یگانگی نهادی، روحیه، تأکید بر پیشرفت تحصیلی، نفوذ مدیر، ملاحظه-گری و ساخت‌دهی می‌باشد.یافته‌ها: بین هوش سازمانی و سلامت سازمانی با ضریب β برابر 739/0 نشان‌دهنده اینست که هوش سازمانی در سلامت سازمانی اثر معنا‌داری دارد و همچنین نتایج سنجش تاثیر مولفه‌های هوش سازمانی با ضرایب β (چشم‌انداز استراتژیک (571/0)، سرنوشت مشترک(544/0)، میل به‌تغییر(558/0)، اتحاد و توافق(725/0)، روحیه(627/0)، کاربرد دانش(656/0) و فشار عملکرد(707/0)) بر سلامت سازمانی نشان داد با توجه به مثبت بودن ضریب بیانگر وجود اثری معنا‌دار بر سلامت سازمانی کتابخانه‌ها است بنابراین بین هوش سازمانی و مولفه‌‌های آن با سلامت سازمانی رابطه معنا‌داری وجود دارد.اصالت اثر:موضوع ارتباط بین مولفه‌های مختلف در سازمان‌ها از جمله کتابخانه‌ها اعم از مولفه‌های هوش سازمانی و تببین اثرگذاری آنان بر یکدیگر و در نهایت تاثیر تلفیقی آن‌ها بر ایجاد منافع سازمانی اعم از بهره‌وری، اثربخشی فعالیت‌ها، سلامت سازمانی و ... همواره مورد تاکید بوده است.fa_IR
dc.format.extent479
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه قمfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم و فنون مدیریت اطلاعاتfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.2513.1164
dc.subjectکلیدواژه ها: کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاهfa_IR
dc.subjectکتابدارانfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectهوش سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر هوش سازمانی بر ارتقاء سلامت سازمانی کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی ،کتابدار کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، اداره کل استان کرمانشاه، نهاد کتابخانه های عمومی کشورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، کارشناس آمار و پژوهش، اداره کل استان کرمانشاه، نهاد کتابخانه های عمومی کشورfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage119
dc.citation.epage143


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد