میزان آمادگی دانشجویان و نگرش اساتید نسبت به پیاده سازی نظام یادگیری الکترونیکی
(ندگان)پدیدآور
هدایتی خوشمهر, عزیزقاسم زاده, ابوالفضلملکی, شیوانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: دانشجویان و اساتید به عنوان مهمترین عناصر سیستم آموزشی، نقش محوری و تعیین کننده برای به کارگیری مؤثر و موفقیت آمیز فناوری یادگیری الکترونیکی در امر آموزش و یادگیری دارند و اطلاع از آمادگی و نگرش آن ها جهت پیاده سازی و اجرای موفقیت آمیز چنین روشی ضروری مینماید. لذا پژوهش حاضر در راستای جامهی عمل پوشاندن به چنین ضرورتی صورت گرفته و با هدف بررسی میزان آمادگی دانشجویان و نگرش اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نسبت به نظام یادگیری الکترونیکی طراحی گردیده است. روش: پژوهش توصیفی- پیمایشی حاضر بر روی 218 نفر از دانشجویان و 198نفر از اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 94- 1393 که با روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند، انجام گرفت. میزان آمادگی دانشجویان و نگرش اساتید نسبت به یادگیری الکترونیکی با استفاده از پرسشنامه های استاندارد سنجیده شد. تحلیلهای آماری مورد استفاده در این پژوهش، آمار توصیفی و استنباطی (جدول فراوانی، نمودار ستونی، میانگین و انحراف استاندارد، از آزمونهای t تک نمونهای t مستقل و آزمون F) بود. یافته ها: یافتههای پژوهش نشان داد که دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای شرکت در یادگیری الکترونیکی از آمادگی در سطح متوسط برخوردار هستند. و همچنین نتایج نشانگر این است که اساتید این دانشگاه از نگرش موافقی نسبت به پیاده سازی نظام یادگیری الکترونیکی برخوردارند. تجزیه و تحلیل نتایج مشخص کرد که بین میزان آمادگی دانشجویان در دانشکدههای مختلف برای شرکت در یادگیری الکترونیکی، تفاوت معنیداری وجود دارد. اما در مورد بقیهی سؤالها تفاوت معنادار نبود
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیآمادگی یادگیری الکترونیکی
آمادگی دانشجویان
نگرش اساتید
ابزارهای سازمانی: آنتولوژی، تاکسونومی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه قمسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریزAzarbaijan Shahid Madani University
دانشگاه محقق اردبیلی
شاپا
2476-66582476-6534




