| dc.contributor.author | نجاتی, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی, سارا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفیان, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:06:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:07:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:06:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:07:00Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-03-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-12-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نجاتی, وحید, ابراهیمی, سارا, شریفیان, مریم. (1393). بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 18(33), 18-28. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-7503 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7511 | |
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_19934.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213012 | |
| dc.description.abstract | فونت و رنگ از متغیرهای چاپی متن کتب درسی است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات است؛ بدین منظور که با شناسایی عوامل تأثیرگذار این متغیرها، بتوانیم از موانع موجود بر سر راه یادگیری کلمات بکاهیم. نمونه پژوهش شامل 101 نفر شرکتکننده بود که از طریق نمونهگیری در دسترس از میان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند. از آزمون یادگیری کلامی به منظور بررسی یادآوری فوری و تأخیری برای بررسی یادگیری استفاده شد. آزمون آماری تحلیل واریانس یک راهه با اندازهگیریهای مکرر برای تحلیل دادهها به کار رفت. یافتهها نشان داد که فونت، تنها بر یادگیری آنی تأثیر معنیدار دارد و تأثیر آن بر یادگیری تأخیری معنیدار نیست. تأثیر رنگ نیز هم بر یادگیری آنی و هم بر یادگیری تأخیری معنیدار نشده است. همچنین منحنی یادگیری فونت برخلاف منحنی یادگیری رنگ، اثر یادگیری را به صورت معنیدار نشان میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 213 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US |
| dc.subject | فونت | fa_IR |
| dc.subject | رنگ | fa_IR |
| dc.subject | منحنی یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری آنی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری تأخیری | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار علوم اعصاب شناختی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه پیامنور مرکز تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 18 | |
| dc.citation.issue | 33 | |
| dc.citation.spage | 18 | |
| dc.citation.epage | 28 | |