نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجاتی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorشریفیان, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:06:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:07:00Z
dc.date.available1399-07-09T02:06:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:07:00Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-03en_US
dc.date.submitted1392-12-12fa_IR
dc.identifier.citationنجاتی, وحید, ابراهیمی, سارا, شریفیان, مریم. (1393). بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 18(33), 18-28.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_19934.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213012
dc.description.abstractفونت و رنگ از متغیرهای چاپی متن کتب درسی است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلمات است؛ بدین منظور که با شناسایی عوامل تأثیرگذار این متغیرها، بتوانیم از موانع موجود بر سر راه یادگیری کلمات بکاهیم. نمونه پژوهش شامل 101 نفر شرکت‌کننده بود که از طریق نمونه‌گیری در دسترس از میان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند. از آزمون یادگیری کلامی به منظور بررسی یادآوری فوری و تأخیری برای بررسی یادگیری استفاده شد. آزمون آماری تحلیل واریانس یک راهه با اندازه‌گیری‌های مکرر برای تحلیل داده‌ها به کار رفت. یافته‌ها نشان داد که فونت، تنها بر یادگیری آنی تأثیر معنی‌دار دارد و تأثیر آن بر یادگیری تأخیری معنی‌دار نیست. تأثیر رنگ نیز هم بر یادگیری آنی و هم بر یادگیری تأخیری معنی‌دار نشده است. همچنین منحنی یادگیری فونت برخلاف منحنی یادگیری رنگ، اثر یادگیری را به صورت معنی‌دار نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent213
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.subjectفونتfa_IR
dc.subjectرنگfa_IR
dc.subjectمنحنی یادگیریfa_IR
dc.subjectیادگیری آنیfa_IR
dc.subjectیادگیری تأخیریfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر فونت و رنگ بر یادگیری فهرست کلماتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم اعصاب شناختی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه پیام‌نور مرکز تهرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue33
dc.citation.spage18
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد