مرور دوره 17, شماره 31 بر اساس عنوان

  • اثربخشی الگوهای بیانی متن بر درک خواندن 

    فردوسی پور, عاطفه (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2014-02-20)
    هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسه اثربخشی الگوهای بیانی (معنایی) متن علمی بر درک خواندن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است. گروه نمونه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب ...

  • تبیین ابعاد برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی مقطع کارشناسی نظام آموزش عالی 

    پیری, موسی؛ نیک پیران, منیره (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2014-02-20)
    هدف پژوهش حاضر، تبیین ابعاد برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی مقطع کارشناسی نظام آموزش عالی است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. نمونه آماری پژوهش حاضر را 326 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده‌های دانشگاه آزاد ...

  • تحلیل کتاب‌سنجی و توزیع موضوعی کتاب‌ در حوزه نظری علوم ورزشی ایران براساس متغیرهای کتاب‌سنجی و جهت‌گیری موضوعی 

    موسوی, شیما؛ رمضانی نژاد, رحیم؛ ابراهیم پور, مجید (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2014-02-20)
    هدف این تحقیق، بررسی وضعیت کتاب‌های نظری ورزش ایران بر اساس مشخصات کتاب و ارائه اطلاعات کاربردی برای نویسندگان و ناشران است. روش پژوهش، توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری شامل کل کتاب‌های نظری علوم ورزشی موجود در آخرین ...

  • پژوهش و نگارش منابع علمی در صنعت فرش: رویکرد علم‌سنجی با تأکید بر سهم ایران 

    حریری, نجلا؛ عابدی, هدی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2014-02-20)
    ورود صنعت فرش به حوزه آموزش‌های دانشگاهی ضرورت انتشار منابع علمی و آموزشی معتبر و روزآمد را در این زمینه مطرح می‌کند. پژوهش حاضر با هدف تحلیل عملکرد پژوهش و نگارش در زمینه فرش و قالی با بررسی تولیدات علمی منتشر و نمایه شده ...