نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاشا زانوسی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:02:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:02:16Z
dc.date.available1399-07-09T02:02:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:02:16Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-04en_US
dc.date.submitted1397-07-12fa_IR
dc.identifier.citationپاشا زانوسی, معصومه, شهبازی, کیومرث. (1398). ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه. تحقیقات اقتصادی, 54(4), 847-873. doi: 10.22059/jte.2019.74170fa_IR
dc.identifier.issn0039-8969
dc.identifier.issn2588-6118
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2019.74170
dc.identifier.urihttps://jte.ut.ac.ir/article_74170.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211384
dc.description.abstractورود به بازار کالاهای مکمل علاوه بر افزایش سود تولیدکنندگان، مطلوبیت مصرف‏کنندگان را هم افزایش می­دهد. همچنین وجود اثرات شبکه در این بازارها عاملی تأثیرگذار برای ورود تولیدکنندگان و انگیزه مصرف­کنندگان جهت استفاده بیشتر از این نوع کالاها می‏باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه تئوریک است که به کمک نظریه بازی سه مرحله­ای مدلی برای چگونگی ورود به بازار خارجی کالاهای مکمل با در نظر گرفتن اثرات شبکه­ای این کالاها در بازار خارجی طراحی، حل و تحلیل شده است. در مرحله اول بنگاه واردشونده استراتژی ورود را انتخاب می­کند، در مرحله دوم بنگاه­ها با تشکیل تابع سود، قیمت‌ها را تعیین کرده و در مرحله سوم، مصرف­کنندگان با مشاهده همه قیمت‌ها تصمیم می­گیرند چه کالایی را خریداری کنند. نتایج نشان می­دهند درصورتی‏که هزینه­های ثابت ورود کمتر از هزینه­های ثابت صادرات، درجه مکملی کالاهای بنگاه بیشتر از هزینه­های متغیر صادراتی و اثر شبکه بالا باشد، این بنگاه می‌تواند ورود آسان­تری به بازار خارجی داشته و با جذب اکثریت مصرف­کنندگان بازار خارجی، سود خود را حداکثر کند. همچنین بنگاه واردشونده می‌تواند با اجرای فروضی که در قضایای این پژوهش بیان شده­اند، استراتژی  که قصد ورود به بازار کالای مکمل را دارد، با اجرای فروضی مشخص میگاه محلی در آن بازار سهیم میورود مستقیم را انتخاب کرده و با در نظر گرفتن اثرات شبکه و درجه مکملی قوی برای کالاهای خود، بازار خارجی را تسخیر کند.<br /> <strong>طبقه­بندی </strong><strong>JEL</strong>: P33, F1, C7, L1, D4fa_IR
dc.format.extent779
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2019.74170
dc.subjectکالاهای مکملfa_IR
dc.subjectبنگاهfa_IR
dc.subjectبازارfa_IR
dc.subjectاثرات شبکهfa_IR
dc.subjectنظریه بازیfa_IR
dc.subjectاقتصاد صنعتیfa_IR
dc.titleورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue4
dc.citation.spage847
dc.citation.epage873


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد