| dc.contributor.author | صفاری, بابک | fa_IR |
| dc.contributor.author | نصراصفهانی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مردای, عیسی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:02:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:02:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:02:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:02:05Z | |
| dc.date.issued | 2015-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-01-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-10-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صفاری, بابک, نصراصفهانی, رضا, مردای, عیسی. (1394). قیمت گذاری بهینه پارکینگهای عمومی (مطالعه موردی مناطق 1 و 3 شهر اصفهان). تحقیقات اقتصادی, 50(3), 751-776. doi: 10.22059/jte.2015.55811 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 0039-8969 | |
| dc.identifier.issn | 2588-6118 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jte.2015.55811 | |
| dc.identifier.uri | https://jte.ut.ac.ir/article_55811.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211327 | |
| dc.description.abstract | قیمتگذاری بهینة پارکینگهای عمومی موجب اصلاح مدیریت پارکینگها میشود. این موضوع به روان و سبکشدن ترافیک و در نتیجه کاهش هزینههای شبکة حمل و نقل منجر میشود. در این مطالعه، شبکة حمل و نقلی با تعدادی مبدأ، مقصد و پارکینگ عمومی در نظر گرفته میشود. در این شبکه، رانندگانِ خودروهای شخصیـ با توجه به مدت زمان حرکت بین مبدأ و پارکینگ به صورت سواره؛ پارکینگ و مقصد به صورت پیاده؛ و هزینة (قیمت) پارکینگـ طوری رفتار میکنند که هزینهها کمتر شود. از طرفی، مدیران شهر در پی کمکردن هزینههای شبکة حمل و نقلاند. در این شرایط، تابعِ هدف کمکردن هزینة شبکه با درنظرگرفتن (قید) رفتار تعادلی رانندگان خودروهای شخصی است؛ در نتیجه، قیمتهای بهینه برای هر پارکینگ بهدست میآید. در این مطالعه، مدلسازی برای مناطق مرکزی شهر اصفهان با 6 مبدأ، 5 مقصد و 18 پارکینگ عمومی انجام یافت. بر اساس نتایجِ مدلسازی، محدودة قیمتها از 1000 تا 10000 ریال بهدست آمد؛ بیشترین قیمت مربوط به پارکینگ فرشادی است. همچنین، تعیین مقدار بهینة فضای اشغالی هر پارکینگ و تعیین الگوی بهینة جریان جستجوی جای پارک از دیگر نتایج این پژوهش است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1384 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات اقتصادی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jte.2015.55811 | |
| dc.subject | اصفهان | fa_IR |
| dc.subject | پارکینگ | fa_IR |
| dc.subject | شبکه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.subject | قیمت گذاری بهینه | fa_IR |
| dc.title | قیمت گذاری بهینه پارکینگهای عمومی (مطالعه موردی مناطق 1 و 3 شهر اصفهان) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 50 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 751 | |
| dc.citation.epage | 776 | |