نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفاری, بابکfa_IR
dc.contributor.authorنصراصفهانی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمردای, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:02:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:02:05Z
dc.date.available1399-07-09T02:02:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:02:05Z
dc.date.issued2015-10-23en_US
dc.date.issued1394-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-20en_US
dc.date.submitted1393-10-30fa_IR
dc.identifier.citationصفاری, بابک, نصراصفهانی, رضا, مردای, عیسی. (1394). قیمت‏ گذاری‏ بهینه پارکینگ‏های عمومی (مطالعه موردی مناطق 1 و 3 شهر اصفهان). تحقیقات اقتصادی, 50(3), 751-776. doi: 10.22059/jte.2015.55811fa_IR
dc.identifier.issn0039-8969
dc.identifier.issn2588-6118
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2015.55811
dc.identifier.urihttps://jte.ut.ac.ir/article_55811.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211327
dc.description.abstractقیمت‏گذاری بهینة پارکینگ‏های عمومی موجب اصلاح مدیریت پارکینگ‏ها می‌‏شود. این موضوع به روان و سبک‌شدن ترافیک و در نتیجه کاهش هزینه‏های شبکة حمل و نقل منجر می‌شود. در این مطالعه، شبکة‏ حمل و نقلی با تعدادی مبدأ، مقصد و پارکینگ عمومی در نظر گرفته می‏شود. در این شبکه، رانندگانِ خودروهای شخصی‌ـ با توجه به مدت زمان حرکت بین مبدأ و پارکینگ به صورت سواره؛ پارکینگ و مقصد به صورت پیاده؛ و هزینة (قیمت) پارکینگ‌ـ طوری رفتار می‏کنند که هزینه‏ها کمتر شود. از طرفی، مدیران شهر در پی کم‌کردن هزینه‏های شبکة حمل و نقل‌اند. در این شرایط، تابعِ هدف کم‌کردن هزینة شبکه با درنظرگرفتن (قید) رفتار تعادلی رانندگان خودروهای شخصی است؛ در نتیجه، قیمت‏های بهینه برای هر پارکینگ به‌دست می‏آید. در این مطالعه، مدل‏سازی برای مناطق مرکزی شهر اصفهان با 6 مبدأ، 5 مقصد و 18 پارکینگ عمومی انجام یافت. بر اساس نتایجِ مدل‌سازی، محدودة قیمت‌ها از 1000 تا 10000 ریال به‌دست آمد؛ بیشترین قیمت مربوط به پارکینگ فرشادی است. همچنین، تعیین مقدار بهینة فضای اشغالی هر پارکینگ‏ و تعیین الگوی بهینة جریان جستجوی جای پارک از دیگر نتایج این پژوهش است.fa_IR
dc.format.extent1384
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2015.55811
dc.subjectاصفهانfa_IR
dc.subjectپارکینگfa_IR
dc.subjectشبکه حمل و نقلfa_IR
dc.subjectقیمت‏ گذاری بهینهfa_IR
dc.titleقیمت‏ گذاری‏ بهینه پارکینگ‏های عمومی (مطالعه موردی مناطق 1 و 3 شهر اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهانfa_IR
dc.citation.volume50
dc.citation.issue3
dc.citation.spage751
dc.citation.epage776


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد