نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorراغفر, حسینfa_IR
dc.contributor.authorشاه آبادی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, سمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:01:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:01:44Z
dc.date.available1399-07-09T02:01:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:01:44Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-09en_US
dc.date.submitted1396-03-19fa_IR
dc.identifier.citationراغفر, حسین, شاه آبادی, ابوالفضل, علیزاده, سمیرا. (1397). تأثیر مؤلفه های اقتصاد دانش بر کارآفرینی در کشورهای منتخب. تحقیقات اقتصادی, 53(2), 323-344. doi: 10.22059/jte.2017.235216.1007617fa_IR
dc.identifier.issn0039-8969
dc.identifier.issn2588-6118
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2017.235216.1007617
dc.identifier.urihttps://jte.ut.ac.ir/article_65940.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211216
dc.description.abstractاز دیرباز همواره کشورهای جهان به‌دنبال یافتن راهکاری برای رسیدن به رشد و توسعه‌ی اقتصادی بوده‌اند تا بتوانند از آن طریق به ثروت، رفاه و مطلوبیت بیشتر دست یابند. اقتصاددانان، کارآفرینی را از مهم‌ترین این راهکارها می<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">­</span>دانند که امروزه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. در این میان اقتصاد دانش<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">­</span>بنیان یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که با بسط کارآفرینی منجر به رشد و توسعه‌ی اقتصادی می­شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد دانش­بنیان در چارچوب تعریف بانک جهانی (آموزش و منابع انسانی، نظام نوآوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رژیم­های اقتصادی و نهادی) بر کارآفرینی نوپا در گروهی از کشورهای منبع­‌محور (­10­ کشور از جمله ایران) و نوآوری‌­محور (18کشور) با استفاده از تکنیکپانل­دیتا­وبهروشگشتاورهایتعمیم­یافته<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">­ </span><strong>(</strong><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">GMM</span><strong>)</strong> طی دوره‌ی زمانی 2015-2008 است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که در کشورهای منبع ­محور، تمام مؤلفه­های اقتصاد دانش‌بنیان به غیر از متغیر فناوری اطلاعات و ارتباطات اثری مثبت و معنادار بر کارآفرینی طی دوره مورد مطالعه دارند. در­کشورهای نوآوری‌محور نیز تمام مؤلفه­های اقتصاد دانش­بنیان تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی داشته­اند.<br /> <strong>طبقه بندی</strong> <span style="font-size: medium;"><span style="font-family: Times New Roman;">C23, O15, I25 <strong>:JEL</strong></span></span>fa_IR
dc.format.extent192
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jte.2017.235216.1007617
dc.subjectاقتصاد دانش­بنیانfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectروش GMMfa_IR
dc.subjectتوسعه اقتصادیfa_IR
dc.titleتأثیر مؤلفه های اقتصاد دانش بر کارآفرینی در کشورهای منتخبfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده‌ی علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده‌ی علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه بوعلی سینا،fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد اقتصاد، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue2
dc.citation.spage323
dc.citation.epage344


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد