• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی افراد استثنایی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی افراد استثنایی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش بینی بازداری پاسخ بر اساس ابعاد خلق و خو در دانش آموزان دختر دارای نافرمانی مقابله‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    ابوالقاسمی, عباسقائمی, فاطمهعباسی, مسلمعقیقی, آرشمحمودیان, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    663.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ه در زمینه رابطه ابعاد خلق و خو با بازداری پاسخ در دانش­آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله­ای شواهد محدودی وجود دارد. هدف پژوهش حاضر تعیین نقش ابعاد خلق و خو در پیش‌بینی بازداری پاسخ در دانش­آموزان دارای نشانه‌های اختلال نافرمانی مقابله­ای بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان دختر شهر اردبیل در سال تحصیلی 90-1389 بودند. نمونه پژوهش 75 دانش­آموز دختر دارای نشانه‌های اختلال نافرمانی مقابله‌ای بودند که از میان 800 دانش­آموز انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده­ها از چک‌لیست اختلال نافرمانی مقابله­ای و مصاحبه تشخیصی بالینی، پرسشنامه ابعاد خلق و خو و آزمون رنگ-­واژه استروپ استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که ابعاد نوجویی، آسیب پرهیزی، پشتکار و خودراهبری بهترین پیش‌بینی کننده‌های بازداری پاسخ در دانش­آموزان با اختلال نافرمانی مقابله­ای هستند. این نتایج بیان می‌کند که ابعاد خلق و خود در پیش‌بینی بازداری پاسخ در دانش‌آموزان با نشانه‌های اختلال نافرمانی مقابله‌ای نقش قابل‌توجهی دارد. همچنین نتایج حاضر تلویحات مهمی در زمینه پیشگیری و آسیب­شناسی اختلال نافرمانی مقابله­ای دارد.
    کلید واژگان
    بازداری پاسخ
    خلق و خو
    دانش آموزان دختر دارای نافرمانی مقابله‌ای

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه محقق اردبیلی
    استادیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
    دانشگاه سلمان فارسی کازرون
    دانشجوی دکترای تخصصی/دانشگاه شیراز
    دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2252-0031
    2476-647X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2017.524.1008
    http://jpe.atu.ac.ir/article_7861.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210679

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب