نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبوستانی, امیرعباسfa_IR
dc.contributor.authorشفیع آبادی, عبداللهfa_IR
dc.contributor.authorخبازی راوندی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:59:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:59:46Z
dc.date.available1399-07-09T01:59:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:59:46Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-28en_US
dc.date.submitted1393-11-08fa_IR
dc.identifier.citationبوستانی, امیرعباس, شفیع آبادی, عبدالله, خبازی راوندی, محمدرضا. (1394). اثربخشی‌ درمان شناختی- ‌رفتاری والد محور در نشانه‌های اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی کودکان پسر. روانشناسی افراد استثنایی, 5(19), 41-62. doi: 10.22054/jpe.2015.1638fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1638
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_1638.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210550
dc.description.abstractاختلال نارسایی ‌‌توجه- بیش‌فعالی برای  بسیاری  از کودکان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و  بر عملکرد  شناختی، اجتماعی، هیجانی، خانوادگی و سپس در بزرگ‌سالی بر عملکرد شغلی و  زناشوئی آن‌ها تاثیر سوء می‌گذارد. جامعه آماری شامل همه مادران دارای کودک پسر مبتلا به این اختلال در دوره مدارس ابتدائی شهر کاشان بود. روش نمونه‌گیری، داوطلبانه و جایگزینی اعضای نمونه تصادفی بود. 36 نفر از 80 مادر مراجعه‌کننده به مراکز که بر پایه ملاک‌های تشخیص راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی- نسخه چهارم و مقیاس کانرز والدین، دارای کودکان با اختلال نارسایی‌توجه- بیش‌فعالی بودند؛ به صورت تصادفی در 2 گروه آزمایش (18 نفر) و گروه کنترل (18نفر) جایگزین شدند. در مرحله پیش‌آزمون، مقیاس کانرز والدین برای کل مادران اجرا شد. گروه آزمایش طی هشت جلسه تحت درمان شناختی– رفتاری قرار گرفت. پس از پایان جلسات دوباره مقیاس کانرز والدین برای هر دو گروه اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان‌‌ داد که نشانه‌های نارسایی توجه- بیش‌فعالی در کودکانی که مادران‌شان در گروه آزمایش قرار داشتند نسبت به گروه کنترل کاهش پیدا‌ کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت  که درمان شناختی- رفتاری والد محور در کاهش نشانه‌های اختلال نارسایی توجه- بیش‌فعالی کودکان موثر است.fa_IR
dc.format.extent255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2015.1638
dc.subjectاختلال نارسایی‌توجه- بیش‌فعالیfa_IR
dc.subjectرویکرد شناختی – رفتاریfa_IR
dc.titleاثربخشی‌ درمان شناختی- ‌رفتاری والد محور در نشانه‌های اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی کودکان پسرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره دانشگاه آزاد اهواز، واحد علوم و تحقیقات و مدرس دانشگاه پیام نور کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مشاوره و استاد دانشگاه علامه طباطبایی،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دانشگاه فرهنگیان کاشان، نویسنده مسئول،fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue19
dc.citation.spage41
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد