نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی کوهبنانی, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, ژانتfa_IR
dc.contributor.authorصرامی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی کوهبانی, ساجدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:59:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:59:39Z
dc.date.available1399-07-09T01:59:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:59:39Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-01en_US
dc.date.submitted1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی کوهبنانی, سکینه, علیزاده, حمید, هاشمی, ژانت, صرامی, غلامرضا, سلطانی کوهبانی, ساجده. (1392). اثربخشی آموزش رایانه یار بر حافظه کاری بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضیات دانش‌آموزان با اختلال ریاضیات. روانشناسی افراد استثنایی, 3(11), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_713.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210512
dc.description.abstractتحقیق حاضر به منظور اثربخشی آموزش رایانه­یار حافظة کاری بر بهبود کارکرد­های اجراییو عملکر­د ریاضی دانش­آموزان با اختلال ریاضیات انجام گرفت. در تحقیق نیمه آزمایشی حاضر 20 دانش آموز با اختلال ریاضیات دختر پایه سوم تا پنجم ابتدایی به روش نمونه­گیری در دسترس از مراکز اختلال­هاییادگیری شهر تهران در سال تحصیلی 1390- 1391 انتخاب شدند. سپس به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. تمامی آزمودنی‌ها با استفاده از آزمون ریاضیات کی­مت و آزمون‌های کارکرد اجرایی (برج لندن، عملکرد مداوم، کارت‌های استروپ)، مورد ارزیابی قرار گرفتند. در مرحله بعد گروه آزمایشی (دانش­آموزان با اختلال ریاضیات) در معرض آموزش رایانه یار حافظه کاری قرار گرفتند. برنامه آموزشی به مدت 20 جلسه در 7 هفته ارایه شد. پس از این مرحله تمامی آزمودنی‌ها(اعم از گروه آزمایش و کنترل) مجدداً از نظر کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضیمورد سنجش قرار گرفتند. یادآوری می‌گردد که دانش‌آموزان گروه کنترل در معرض هیچ یک از مداخلات قرار نگرفتند و هر دو گروه فقط آموزش‌های مدرسه را دریافت می‌کردند. با فاصله یک ماه، آزمون پیگیری نیز انجام گرفت. داد­ه­های به دست آمده از پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از t وابسته مورد تحلیل قرار گرفت. با توجه به یافته­های تحقیق می­توان بیان کرد که آموزش رایانه یار حافظه کاری تأثیر معنی­داری بر کارکردهایاجرایی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضیات داشته است. کارکردهایاجراییو عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال ریاضیات در اثر آموزش برنامه رایانه­یار حافظه­کاری ارتقا می‌یابد. نتایج این تحقیق می‌تواند در مداخله­های عصب شناختی و آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.subjectآموزش رایانه یارfa_IR
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectحافظه کاریfa_IR
dc.subjectاختلال ریاضیاتfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش رایانه یار بر حافظه کاری بر بهبود کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضیات دانش‌آموزان با اختلال ریاضیاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی کودکان استثناییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائیHamidalizadeh1@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائیhashemi@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه تربیت معلمabforo@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی پزشکی دانشگاه سمنانsajedeh.soltani@gmail.comfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد