دوره 3, شماره 10
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر بازیهای گروهی بر رشد مهارتهای روانی حرکتی پسران پیشدبستانی کمتوانذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازیهایگروهی در یادگیری مهارتهای روانی- حرکتی کودکان پیش دبستانی کمتوانذهنی (سنین 5 تا 7 سال) بود. اینپژوهش از نوع کاربردی و شیوه انجام گرفتن آن شبهآزمایشی بود. برای این هدف، ...
-
عوامل مرتبط با اضطراب مادران دارای کودک با نیازهای ویژه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
-
اثربخشی آموزش کسب معنا بر تابآوری و کیفیت زندگی مادران دارای فرزند با نیازهای ویژه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)
-
افزایش سازگاری دانشآموزان نابینا از راه مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی ـ عاطفی ـ رفتاری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)یکی از مهمترین مشکلات افراد نابیناعدم سازگاری آنها با ناتوانیشان است. اگر فرد نابینا نتواند با شرایط خود و محیطش سازگار شود، احساس عدم امنیت و ناکامی خواهد کرد که همین امر میتواند باعث بروز رفتارهای ناسازگارانه در او ...
-
مقایسۀ ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)هدف از پژوهش حاضر، مقایسه ابعاد همدلی در دانشآموزان با و بدون کمتوانیذهنی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان با و بدون کمتوانذهنی دوره ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 90-89 بود. نمونه پژوهش شامل 733 نفر ...
-
مقایسۀ سبک اسناد و تابآوری در بین دانشآموزان آسیبدیده و عادی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه سبک اسنادی و تابآوری در بین دانشآموزان آسیبدیده و دانشآموزان عادی بود. روش پژوهش حاضر علی ـ مقایسهای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان آسیبدیده و عادی در دامنه سنی 15 تا ...
-
آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر دانشآموزان با آسیب بینایی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)امروزه، هیجانها تأثیر مهمی بر رفتارهای ما دارد. از این رو، در بسیاری از پژوهشهای انجام شده در حوزۀ هوش هیجانی، پژوهشگران تلاش کردهاند رابطۀ هوش هیجانی با متغیرهای گوناگون را مورد بررسی قرار دهند، اما مطالعات اندکی با ...
-
شناسایی و اولویتیابی مهارتهای اجتماعی مورد نیاز دانشآموزان کمتوانذهنی در محیط کار
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-06-22)رفتارهای اجتماعی مناسب و دیگر مهارتهای سازشی پایههای سازشیافتگی شخصی و اجتماعی را در زندگی تشکیل میدهند.پژوهش حاضر با هدف شناسایی مهارت های اجتماعی مورد نیاز دانشآموزان کمتوانذهنی در محیط کار صورت گرفت. پژوهش حاضر ...



